OKQ8 sänker kick-back

Diskussion i 'Kreditkort' startad av JohnR, 7 December 2015.

1. JohnR

JohnR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick ett ett brev idag att OKQ8 sänker sin kick back från 1kr tillbaka per spenderade 100kr, till 30öre.

Anledningen sägs vara den nya EU lagstiftning som reglerar avgifter för kortköp.

Hoppas att inte flera tar efter....

2. Morgan

Morgan Medlem

Ajdå, då är det inte bara Entercard/British Airways. Oavsett om det är legitimt skäl eller inte så tsr nog flee chansen om det går...

Någonstans så är det ju inte rimligt att det ska kosta butiken 2% om jag tar mitt ena Mastercard (kreditkort) och 68 öre om jag tar det andra (bankkort)...

3. Marric

Marric Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur lång tid tror ni det tar innan fler kort följer med?
    Shell och Preem har ju fortf 1% kickback och ingen årsavgift.

4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Övriga kort lär följa efter om de följer samma lagstiftning :(
    Men tror också att några passar på att sänka mer än vad som är nödvändigt. Och att de sänker snabbare än de behöver. Jag hoppas att mitt favoritkort Amex inte sänker...

5. MrGunnar

MrGunnar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant lösnimg hos OKQ8 med kickbacken. Om man tar ut den kontant får man 0,3 % bonus. Om man däremot handlar för den har den värde 0,6 %, dock inte drivmedel... vilket delvis är själva huvudtjänsten ändå på en bensinmack... :p

"När du får din bonuscheck i april kommer du se att den ser något annorlunda ut. Där kommer det tydligt anges att du antingen kan ta ut eller handla för bonusbeloppets kontantvärde (gäller alla varor och tjänster) alternativt göra ett köp och dubbla din bonus. I det fall du önskar dubbla din bonus vid köp hos oss är ett fåtal produkter och tjänster undantagna, nämligen drivmedel, tobak, spel, apoteksvaror, post och presentkort. Detta kommer du att få mer information om framöver."

6. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag råkar sitta på lite insider att den ena av dessa redan håller på att förbereda en sänkning...

Marric gillar detta.
  7. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är extremt låga marginaler på drivmedel.

8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    och antar att de vill få upp merförsäljningen. Jag hade gjort (och gör) likadant :)

9. MrGunnar

MrGunnar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som är kunnig om hur stora kundavhopp generellt en sån här åtgärd kan medföra? *nyfiken*

Jakob Österberg gillar detta.
  10. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är samma marginal i kr på en korv som en genomsnittlig tankning.

Pho och Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!