Senaste nytt

Offlinekartor i Tokyo

Dr. Miles

Expert
Jag gick bet på Google maps vid förra resan också. Stod något om att licensvillkor inte tillät offline kartor i denna regionen. Kanske gäller för vissa andra aktörer också. Klarade mig dock bra genom att zooma in och panorera när jag hade wifi så var den delen av Tokyo tillgänglig offline ändå för stunden. Bara att koppla upp sig när man bytte stadsdel och göra om...
Om man surfar kartorna i Google Maps på mobilen när man har tillgång till internet, lagras kartan i cache.
Dock den försvinner när appen kraschar...
 
Jag vet inte hur det är på svenska iTunes, men på japansk version av iTunes är Maps.me gratis.
Det kan ha ändrats, jag använder Android och köpte appen för några år sedan. Hur som helst så är appen mycket bra. Jag har laddat ner kartor till hela världen (jag har ett SDXC-minneskort i min mobil) och man kan söka på gatunamn utan internetuppkoppling. I vissa länder visar den t o m busshållplatser som inte finns med på Google Maps.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Brandten

Medlem
Jag kör alltid maps.me utomlands och fungerade riktigt bra med navigering (i bil) när vi var tex i Sydafrika. Gratis är den också (Android).
 
Toppen