Senaste nytt

Officiell seat block för EBG?

Randy Marsh

Medlem
Hade ledigt mittsäte på LH501 GIG-FRA den 12 april, och på LH500 FRA-GIG i förrgår (24 april). Hade kanske bara tur eftersom jag "bara" har EBG, men mina kollegor som jag reste med har ingen status och har inte haft ledigt mittsäte på någon av flighterna. Får se hur det blir på GIG-FRA den 15 maj; får jag ledigt mittsäte också denna gången börjar jag misstänka att det handlar om mer än bara tur.
 

Patrick

Medlem
LH och seatblock är jag 99% säker på att vi får som EBG, de brukar de inte ens hymla om utan det finns där som en fördel. Fråga om seatblock vid incheckning och de säger: självklart.

Iofs endast om planet inte är knökfullt. ;)
 

karho

Medlem
Jag checkade in online nyss och får se att jag är seatad 6F, 6D och E är upptagna. Jag gillar inte fönster, tycker att det känns lite trångt så jag tänker flytta mig. Försöker med 6C, går inte. Försöker med 7D och det fungerar. Då följer även E med och blir occupied. :)

Trevligt! Har fyra ben med Austrian i economy som EBG i maj, ska testa detta.
 

Paby

Medlem
Fortsätter på temat EBG - treatments inom lufthansa. Flyger med Austrian till Wien i maj. Finns det någon erfarenhet kring uppgradering till C på grund av EBG status, eller är det inget man ens kan hoppas på?

Jag har fått C-uppgraderingar på Austrian flest gånger av bolagen i LH-gruppen och har bara EBG och UA*G. Swiss och LH har det bara hänt ett par gånger på men det är betydligt högre chans än att vinna på Lotto, speciellt vid överbokning, equip change, irrops mm.
 

Trox

Medlem
Jag ringde och frågade SAS om de kunde seata en vän bredvid mig. Eftersom jag inte har hans bokningsnummer och de inte kunde söka på namn så gick det inte. Jag frågade då om sätet bredvid mig var blockat och vi kunde ordna detta vid incheckning istället. De svarade att sätet ej var blockat. Jag tolkar det som att EBG inte har någon fungerande seatblock på SAS egna flygningar.
 

Mr.Smith

Medlem
Jag ringde och frågade SAS om de kunde seata en vän bredvid mig. Eftersom jag inte har hans bokningsnummer och de inte kunde söka på namn så gick det inte. Jag frågade då om sätet bredvid mig var blockat och vi kunde ordna detta vid incheckning istället. De svarade att sätet ej var blockat. Jag tolkar det som att EBG inte har någon fungerande seatblock på SAS egna flygningar.

Officiellt nej, men jag har fått seatblock på varje SAS flygning det här året om det inte varit fullt.
 

Camorra

Medlem
sjekket nettopp inn på morgendagens HAM-OSL med LH (Germanwings) og ser at jeg har fått sete i "best" seksjonen med blokkert sete og ekstra pitch. Meget pent, er jo bedre enn det jeg får som EBG med SAS...
 

Mickey

Medlem
Satte mig på stol 10A på onsdagens flygning från GOT till CPH och skulle kolla expertflyers app om SAS blockar sätet bredvid om man är Diamond och det gör dem tydligen.

EDIT: såg att jag postat i fel forum!
bild.jpg
 
Last edited:

joemume

Medlem
Satte mig på stol 10A på onsdagens flygning från GOT till CPH och skulle kolla expertflyers app om SAS blockar sätet bredvid om man är Diamond och det gör dem tydligen.

EDIT: såg att jag postat i fel forum!

Ja, blockar gör dem IBLAND. Men vad värre är så verkar inte blocken gälla från checkin och framåt. Jag har vid ett otal tillfällen haft block, men ändå fått en PAX bredvid mig. Och det på flighter som inte varit fullbokade.
 
Toppen