Senaste nytt

Oerhört otrevligt bemötande på Arlanda? (SAS efter borttappat bagage)

Nemo

Medlem
Kollar man in kartan i den nya Swedavia-appen (fanns också i g:la Arlanda-appen) så kan man se att det finns en bakväg in.
Vad jag minns är att den är bemannad.
Du kan gå bort mot F-piren, efter immigrations (på bagagebandsidan) finns en gång tillbaka airside. Detta är för att man ska kunna handla vid arrival även vid ankoms till F-piren, samt att EBG ska kunna använda loungen som arrival lounge på interkontinentala SAS-resor.
 

Morgan

Medlem
Kul att det löste sig och ett alldeles utmärkt sätt att agera på är ju som du - skriva ett inlägg på ett publikt forum om vad du upplevt. Ett dygn senare har nu 2500 personer läst det. Bland dem säkerligen flera SAS-anställda (och andra som jobbar inom branschen).

Att de återkopplat till dig är ju strålande - förhoppningsvis leder tråden, och deras kontakt med dig till att några andra slipper motsvarande bekymmer när problemen är framme. Allt kommer inte lösas på en natt, men en del av det som gör BusinessClass.se nyttigt är ju att vi tillsammans kan lära resebranschen vad en medveten resenär vill ha för typ av hjälp när något går fel!
 
Dags för två uppdateringar:

1) Väskan anlände i dag efter att ha blivit ytterligare fördröjd i Berlin i går. Det verkar inte gå så bra för Acciona, men nu har jag i alla fall fått mina grejer.

2) SAS har hört av sig till mig på telefon och vi har haft en konstruktiv diskussion kring det som hänt. SAS har vidare bett om ursäkt, lovat ersättning för inköpen jag gjort och gett mig en summa poäng som kompensation.
För att sammanfatta: SAS levererade inte i måndags, men har gjort mer i efterhand än vad jag kunnat begära. Jag är nöjd med lösningen och tar bolagets ursäkt på allvar.

Jag visste att de skulle lösa detta smidigt och du skulle vara nöjd SAS kund igen efter en smärtsam besvikelse.
 

vicce

Medlem
Som svar på det Morgan skriver:
Tycker det är bra att man kanske kan påverka genom ett publimt forum, men jag tycker också att det är konstigt att företagen (inte bara SAS) inte alltis kan göra "rätt" från början när man kontaktar dem, utan att man först måste kontakta dem, sedan gå via ett forum eller liknande innan det händer något.
 
Sånt är livet tyvärr, och det har fungerat på samma sätt även när bara "gammel-media" fanns. Ta Plus-Sverker som exempel, han hjälpte många konsumenter som fått oschysst bemötande. Vem vill egentligen hamna i soptunnan...?
 
Toppen