Senaste nytt

Oerhört otrevligt bemötande på Arlanda? (SAS efter borttappat bagage)

OliT

Medlem
Varför ska du vara så jobbig?

Varför tog du inte dig till någon Ica Maxi/Kvantum eller Coop Forum butik?
Vet att det finns flertalet större livsmedelsbutiker inom 10-20 minuters bilfärd ifrån Arlanda.

Jag var inte medvetet jobbig, däremot känns det orimligt att jag ska slänga mig i en taxi, åka 10-20 minuter till en Maxi eller Coop, hoppas att jag hittar kläder som funkar och sen åka taxi till min slutdestination. Jag kunde ju inte gärna veta att det skulle bli så pass mycket strul som det blev.
 

xvikmic

Medlem
Jag var inte medvetet jobbig, däremot känns det orimligt att jag ska slänga mig i en taxi, åka 10-20 minuter till en Maxi eller Coop, hoppas att jag hittar kläder som funkar och sen åka taxi till min slutdestination.

Så det är betydligt smidigare att boka en resa, för att sedan springa in i T5 och sedan avboka den?
Världen kretsar inte runt dig, kommer inte ditt bagage fram i tid så är det rätt och slett bara att ta den smällen.
 

OliT

Medlem
Så det är betydligt smidigare att boka en resa, för att sedan springa in i T5 och sedan avboka den?
Världen kretsar inte runt dig, kommer inte ditt bagage fram i tid så är det rätt och slett bara att ta den smällen.

Du har så klart rätt. Således bör alla trådar som tar upp företags eventuella dåliga beteenden omedelbart låsas och kunderna ta smällen när något går fel.
 

Alx

Medlem
Lugnt och fint... Varför så irriterat? Det är väl både ganska givet och berättigat att man blir förbannad över och ifrågasätter ett kundfientligt bemötande i en servicebransch?!
 

Creades

Medlem
Så det är betydligt smidigare att boka en resa, för att sedan springa in i T5 och sedan avboka den?
Världen kretsar inte runt dig, kommer inte ditt bagage fram i tid så är det rätt och slett bara att ta den smällen.

Haha. Detta var det bästa inlägget jag läst. Vet inte om du är ironisk eller inte men hur som: underbart!
 

twiggs

Medlem
Så det är betydligt smidigare att boka en resa, för att sedan springa in i T5 och sedan avboka den?

Skulle åtminstone jag (också) tyckt.

Världen kretsar inte runt dig, kommer inte ditt bagage fram i tid så är det rätt och slett bara att ta den smällen.

Men snälla någon, varför så upprörd? Man har faktiskt rätt (och bör) att förvänta sig viss servicenivå från personer som jobbat med service oavsett vilken axel jorden kretsar kring.
 

A380*G

Medlem
Det är ju just det du inte ska kunna göra, det är därför slussarna finns...

Mvh
/NotRyan

Det är just det man kan göra. Det är en 100% legitim väg tillbaka airside för att, som jag skrev i inlägg ovan, man ska kunna shoppa vid arrival, och för att man ska kunna använda loungen som arrival lounge som EBG på flighter från ORD/EWR.
 

OliT

Medlem
Dags för två uppdateringar:

1) Väskan anlände i dag efter att ha blivit ytterligare fördröjd i Berlin i går. Det verkar inte gå så bra för Acciona, men nu har jag i alla fall fått mina grejer.

2) SAS har hört av sig till mig på telefon och vi har haft en konstruktiv diskussion kring det som hänt. SAS har vidare bett om ursäkt, lovat ersättning för inköpen jag gjort och gett mig en summa poäng som kompensation.
För att sammanfatta: SAS levererade inte i måndags, men har gjort mer i efterhand än vad jag kunnat begära. Jag är nöjd med lösningen och tar bolagets ursäkt på allvar.
 
Toppen