Senaste nytt

Oartigt med infant i business?

FFlash

Medlem
Det går ju att ha två tankar i huvudet samtidigt.

Spädbarn som störtgråter - Störigt
Fulla affärsmän som är odrägliga - Störigt
Folk som envisas med att snacka i mobilen via VoIP - störigt

Bara för att man tycker en av de grejerna är störiga så innebär det ju inte att de andra två plötsligt blir helt okej.

Jag tänker så här. Bebisar under 1 år (about) går inte att styra - icke deras fel -> låt dem åka i kabinen. Alla andra störiga, barn eller vuxna, går och bör styras, därmed ut från kabinen ifall de stör andra ;)
 

Jay

Medlem
I ett kollektivt transportmedel får man anpassa sig till sin omgivning och sålänge flygbolagen inte sätter några explicita gränser för spädbarn får man gott tåla detta. Precis som alla andra får stå ut med störiga vuxna.

Sen ser inte jag vad som skiljer att resa i C mot ekonomi med spädbarn, "lugnare kabin" ingår på något sätt inte i c-klass erbjudandet.
 

Voyageur

Medlem
Jag har fört samma resonemang med mig själv och våran 18 månaders. Kommit fram till att jag inte tänker sätta mig på någon form av longhaul flight med henne fören det går att föra något form av rimligt resonemang för henne. Just nu är hon en riktig liten argbigga och det är konflikt om ALLT som skall göras, vilket skulle innebära att resan helt enkelt inte skulle bli njutbar för oss.

Huruvida du är en rövhatt om du bokar in infant i C?... Nä, inte i min mening. Där emot är det upp till er föräldrarna att se till att barnet inom rimliga gränser inte stör andra passagerar, och vet man om att man har en riktig liten argbigga som i vårt fall kanske man skall fundera på saken. Jag tycker man bör ha respekt för att en del personer betalt ganska mycket pengar för platserna och att man kan "förstöra" deras upplevelse av det hela. Samtidigt kanske en del folk bör acceptera att det finns barn i denna värld.... :)

Bra uttryckt. Som förälder bör man väl känna på något vis sitt barn och vet man med största sannolikhet att 7h+ i en kabin blir svårt med barnet av olika anledningar, kanske man ska skänka en extra tanke till sin omgivning. Tycker det är en mycket sund hållning att andra i kabinen också måste tillåtas få njuta av sin resa, då de i många fall kan ha pungat ut med en betydande summa eller har ett avgörande morgon möte efter 10h+ flyning. Det betyder inte att någon går före i min mening, men att bry sig lite extra om sin omgivning med lite ödmjukhet är en väldigt god tanke! Precis som för oss vuxna också ;)

Jag tycker inte att det är en folklig rättighet att behöva flyga longhaul en gång per år under vilka som helst omständigheter, utan sunt förnuft bör planeras in.
 

SG

Medlem
Jag har fört samma resonemang med mig själv och våran 18 månaders. Kommit fram till att jag inte tänker sätta mig på någon form av longhaul flight med henne fören det går att föra något form av rimligt resonemang för henne. Just nu är hon en riktig liten argbigga och det är konflikt om ALLT som skall göras, vilket skulle innebära att resan helt enkelt inte skulle bli njutbar för oss.

Huruvida du är en rövhatt om du bokar in infant i C?... Nä, inte i min mening. Där emot är det upp till er föräldrarna att se till att barnet inom rimliga gränser inte stör andra passagerar, och vet man om att man har en riktig liten argbigga som i vårt fall kanske man skall fundera på saken. Jag tycker man bör ha respekt för att en del personer betalt ganska mycket pengar för platserna och att man kan "förstöra" deras upplevelse av det hela. Samtidigt kanske en del folk bör acceptera att det finns barn i denna värld.... :)

Sunt resonerat. Hänsyn till andra har många tappar på vägen i sin iver att ta plats.
 

nollbit

Medlem
Jag tycker inte att det är en folklig rättighet att behöva flyga longhaul en gång per år under vilka som helst omständigheter, utan sunt förnuft bör planeras in.

Tja vissa behöver ju flyga för att träffa familj och annat, gå på begravning eller dyka upp i person för en domstolsförhandling. Allt är inte nöjesresor. Som sagt, det är ett kollektivt färdmedel.
 

JGG

Medlem
Att ta med mycket små barn på långresor tycker jag är grymt och själviskt. Det känns som föräldrarnas lust till att resa styr över de små barnens väl.
Det kan inte vara roligt för ett litet barn att känna av det vi alla gör vid start och landning plus att tvingas vara på en liten yta under långa resor.
Att låta barn springa runt är direkt farligt om det skulle uppstå luftgropar t.ex.
 
Jag har ett mycket större tålamod för att ett litet barn "stör" och gör saker som vanligtvis kan anses vara lite över diverse gränser än vuxna människor som inte kan bete sig och inte kan hålla sig till vanligt folkvett eller måste bli totalt dyngrak på flyget bara för att man är på väg på semester.
 
Toppen