Senaste nytt

Oakland (OAK) vs. San Francisco (SFO) - vilket smidigast

Erik P

Medlem
Jag ska på konferens på som ligger vid Union Square, och funderar på vilken flygplats som jag ska välja. Vad jag kan se tycks avståndet med taxi vara likvärdigt, så frågan är vart det är smidigast/går snabbast att sig genom säkerhetskontroll osv. Flyger till Europa.
 

mjulven

Medlem
Det är ungefär lika smidigt att ta sig till båda flygplatserna, det finns tåg (BART) till båda exempelvis. Med det sagt är Oakland en väldigt mycket mindre flygplats och ditt ända något sånär bra alternativ för att flyga därifrån är Norwegian. Jag skulle satsa på SFO och mellanlanda på lämpligt ställe i Europa.
 
Jag har flugit in via både San Francisco (SFO) och Oakland (OAK).
Senaste jag landade på OAK tog immigrations ca 60 min, för en sådan liten flygplats tycker jag det är lång tid. I snitt brukar jag komma igenom immigrations på SFO på 30 min.
Det blir alltid hyrbil i USA för min del och för det mesta smidigt att ta sig in till stan.
Jag skulle välja SFO alla dagar i veckan, framför allt för att slippa Norwegian, för att komma hem i tid.
 

Erik P

Medlem
Det beror på att jag inte läste ditt svar! När jag hade kollat SJC såg jag bara BA:s flighter. My bad! Ska titta igen.

Du hade helt rätt. Denna ser bra ut:

Deutsche Lufthansa
  • lh.png
ARN 06:05
Stockholm
16tim 20min
1 STOPP
13:25 SJC
San Jose
 
Toppen