Senaste nytt

Nyttja status vid check in med sällskap utan status är det acceptabelt?

David

Medlem
Jag tänkte inte så mycket på Sverige/Skandinavien, utan resten av världen :)

Rest rätt mycket i asien med en polare senaste året och det har aldrig varit något snack när två gått i priokön även om en av oss ofta är statuslös, antingen går han först när vi flyger OW eller jag vid *A).

Samma sak vid checkin, statuskortinnehavaren lämnar fram sitt pass/kort först och det är aldrig några problem när vi reser tillsammans.
 

India Alpha

Medlem
Har en fundering med tanke på en förestående flygning med fru och våra bästa vänner, vi flyger med Turkish till BKK på lördag.

Tycker ni att det är ok att släpa med sig tre personer utan status till gold member check in? Vi reser på samma bokning.

Är så kluven, men jag vill ju minimera TIK (Tid I Kö) och få så mkt nytta av min status som möjligt trots att vi reser på low fare biljetter.

I Loungen tar jag väl med mig polaren så vi kan stärka oss lite för att sova bättre i economy.... Han är så lik mig att han går som bror :=)

Grattis, det är nog en av de allra bästa longerna i Europa idag. maten, inredningen, duscharna, vilrummen, efterrätterna - allt är riktigt trevligt och behagligt genomfört. De har till och med tänkt på att man gärna tar en promenad på flygplatsen så de har förvaringsskåp. Snygga och smidiga. Däremot har ju TA en utmaning när det gäller service, eller snarare perception av service. De har en fruktansvärd attityd, men den går över om du svarar med samma mynt direkt...
 

India Alpha

Medlem
Nja, Hårdvaran är bekväm och bra men med deras SW har de en del utmaningar kvar.
Och sen var det lite stökigt också (se bilden...;)
TA BC mess.jpg
 

Unicornone

Medlem
Om ni har poäng så ska ni uppgradera om det är möjligt. Turkish har bra business på långflyg!

jo, jag har poäng (ca 100k) men är ju snål som f-n så jag tänkte ju spara dem till hela familjen i business till USA nästa år så vi kan vara med när yngsta dottern tar examen.
 
Toppen