Senaste nytt

Nytt WakeUp hotell öppnar i Köpenhamn sommaren 2014

Jacob

Medlem
Hotellkedjan WakeUp, som drivs av Arp-Hansen gruppen, kommer öppna ett nytt hotell i Köpenhamn under sommaren 2014. Hotellet kommer ligga mycket centralt på Borgergade mellan Kongens Nytorv och Kongens Have. Hotellet kommer ha totalt 340 rum och inredningen kommer designas tillsammans med den berömda danska arkitekten Kim Utzon.

WakeUp har sedan tidigare ett hotell i Köpenhamn. Konceptet bygger på ett lågpriskoncept, dock med hög kvalitet och centralt läge. Ett WakeUp standard ekonomirum på det existerande hotellet ligger idag på drygt 400 DKK för ett fullt utrustat och relativt nytt rum med gratis trådlöst internet.

Någon som testat WakeUp? Ser helt OK ut på bilderna.
Få et lækkert værelse med unik beliggenhed - på Wakeup Copenhagen!
 

mha321

Medlem
Jag har provat det nuvarande WakeUp Copenhagen ett par gånger, men det är nog närmare 2 år sedan. Klart budgetstuk i och med små rum, osv, men det är ju meningen. Men riktigt fräscht (nästan helt nytt då), och väldigt bra valuta för pengarna. Funkar utmärkt om man bara ska sova där, och har annat för sig på dagar och kvällar, men jag skulle inte välja det om jag t.ex. behövde sitta en längre stund och jobba från hotellrummet.

Sedan var det iofs fel på brandlarmet så jag fick springa ut på gatan kl 4 på morgonen ena dagen, men det är nog inte normalfallet...
 
Toppen