Senaste nytt

Nytt servicekoncept i Lufthansa business class och förbeställning av mat med Swiss

Agö

Medlem
Låter ju lovande, du brukar väl om jag minns rätt flyga längre fram i kabinen, vad upplever du som lyftet om "skärmen" är den samma, är det bättre upplösning eller bättre utbud eller något annat som du klassar som awesome?

Är det inte utbudet som var förbluffande uselt? Nu har jag bara åkt LH F en gång men jag och Igorius hittade inte en enda rulle vi ville se. Skärmen i sig var flott e.m.m.
 

Fedup

Medlem
Låter ju lovande, du brukar väl om jag minns rätt flyga längre fram i kabinen, vad upplever du som lyftet om "skärmen" är den samma, är det bättre upplösning eller bättre utbud eller något annat som du klassar som awesome?

Det är utbudet som är förändrat. LH har legat efter med utbudet och hade mer eller mindre 4-5 avsnitt av någon sitcom och några rullar att glo på under flygningarna. LH anser bl.a EK som en väldigt stor konkurrent i F/C och dem har som bekant ett mycket bra IFE. LH har under en längre period utvecklat ett helt nytt IFE och som nu äntligen lanserats (den har funnits i bl.a 748-i under en längre tid). Finns nu boxsets, massa filmer (arkiv och nya) samt maassa nya tv serier. Mycket uppskattat från min sida iaf :)
 

Mr.Smith

Medlem
Det är utbudet som är förändrat. LH har legat efter med utbudet och hade mer eller mindre 4-5 avsnitt av någon sitcom och några rullar att glo på under flygningarna. LH anser bl.a EK som en väldigt stor konkurrent i F/C och dem har som bekant ett mycket bra IFE. LH har under en längre period utvecklat ett helt nytt IFE och som nu äntligen lanserats (den har funnits i bl.a 748-i under en längre tid). Finns nu boxsets, massa filmer (arkiv och nya) samt maassa nya tv serier. Mycket uppskattat från min sida iaf :)

Visst har EK mycket material, men bra IFE det tycker jag inte, kändes mest besvärlig. miljoner knappar/kanaler med flera kontroller, nä jag tyckte inte EK´s IFE var användarvänlig för 5 öre.
 

Senator

Moderator
Tycker Lufthansa gör som vanligt sena, och kanske felaktiga investeringar. Inom 2 år är IFE en Media Streaming Service med Bring Your Own Device (BYOD). Har man inte hyr man Device ombord. Gratis i premium självklart.

Undviker man kostsamma km med kablar som skall dras till varje stol.
 
Toppen