Nytt samarbete mellan SAS och American Express?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Adam, 18 Augusti 2014.

1. Adam

Adam Medlem

Läste i dagens DI att i november 2014 kommer SAS och American Express med något nytt. Någon som vet något om det? Låter spännande...

PalleKuling gillar detta.
  2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Önskar att de skulle fix dem enkla detaljerna först, som att 2-4-1 vouchern skulle gälla till nästa kalenderåret och att det går att boka *A flighter med den... Har ringt flera gånger till kundtjänsten och har berättat problemet i detalj men de verkar inte vakna upp...

3. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Det är ju inte helt orealistiskt, här i Norge är det ju så sedan ett par månader tillbaka. 2-4-1 gäller för *A (inkl first class) och vouchern gäller från intjäningsdatum + 12 månader. Fast här är det ju DNB som har hand om AMEX, så det blir lite annorlunda.

Å andra sidan kan man fråga sig om de verkligen går ut med en pressrelease i DI för en sådan liten "detalj" som användningen av 2-4-1-vouchern?

4. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej jag antar att det är något att, hoppas bara att dessa ändringar sker samtidigt!

5. I Norge finns det flera nivåer av SAS American Express kort och förmåner är baserade på vilket kort och hur mycket du har spenderat.
    Det kan hända att SAS + American Express i Sverige inför liknande system om norskt sätt har visat lyckande siffror.

6. SAS404

SAS404 Medlem

Förstår inte alls varför man skulle kunna använda biljetten på ett annat bolag, visst inom A* men ändå... Däremot att det kommer fler nivåer, tycker många man hört/läst slutar använda kortet när dom närmar sig och det kan inte vara bra för någon.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att SAS har så fruktansvärt få awardplatser...

8. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS har ju i princip inga awards i något över Y. Och hittar man något är det en enkel, eller en med retur om 5 veckor. Jag har två 2-4-1 som kommer att brinna inne p.g.a. detta, alternativt att jag sparar typ 30000 poäng på något kort skutt i europa. Jag har letat med ljus och lykta efter platser, men det finns inget.

Hoppas också på antingen att de gäller *A (väldigt bra) eller att de kan gälla best availability awards också.

9. andersl

andersl Medlem

Till så väldigt få longhaul destinationer ...

10. Jixxe

Jixxe Medlem

Hoppas på en förbättring! Jag är en av de som slutar använda kortet då jag ligger nära gränsen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!