Nytt samarbete mellan Kastrup flygplats och Seoul flygplats, direktlinje sannolikt

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ARNBER, 6 Oktober 2015.

1. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smuffe, rstenelo, Dreamliner787 och 4 andra gillar detta.
  2. rstenelo

rstenelo Guest

Det är en linje som jag skulle uppskatta väldigt mycket! Fast ser ju helst att det är SAS som flyger den!

3. Det luktar SAS A350 :)

4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det skulle vara nått, även om jag skulle vara tvungen att byta till Gimpo för att ta mig vidare så skulle det vara trevlig om SAS börjar flyga dit.

5. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte att vi behöver vänta till 2018 när SAS A350 kommer. Om man tror björnpilot så kommer SAS behålla alla sina A340 (förutom LAN maskinen). Finns säkert några här som vet mer, och som är mindre optimistiskt än vad jag är.

6. maswan

maswan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle nog också vara lite optimistisk på A340, den största nackdelen med dem är väl bränsleförbrukningen, och kostnaden för det ser ju ut att vara betydligt mindre än vad de rimligtvis gissade på första gången när de skissade på förnyelse pga oljepriset.

7. FCT

FCT Guest

Asiana F med awardfest? :p

8. anders.w

anders.w Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lovande!

9. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En liten reservation för att jag inte är 100%-ig när det gäller att läsa och förstå danska, men var finns uppgiften om att det finns tidiga tecken på att en direktlinje startas i framtiden?
    OM det är så att SAS eller Asiana har för avsikt att starta en sådan linje så avslöjar de väl knappast det för flygplatserna för att de ska kunna starta ett strategiskt samarbete? Jag tycker att det verkar bakvänt. Däremot kan det säkert vara så att både CPH och ICN ser en potential och gärna VILL ha en sådan linje och ser detta samarbete som en del i lobbyingen för att få till den.

Pho gillar detta.
  10. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får ursäkta mitt blåögda naivitet :)

Xilan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!