Nytt regnummer på SAS-plan

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fmansson, 27 Mars 2014.

1. fmansson

fmansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Noterade när jag flög FCO-ARN med SK förra veckan att regnumret (i den mån man kallar det så) var LN-RGK (737-600). Vet att SAS nya 737-800 plan ligger i den serien av LN-RGx.

Planet jag flög med var "gamla" SE-DOR som man omregistrerat till norsk landskod.

Vad är anledningen till att man gör detta?

Last edited: 27 Mars 2014
  2. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är relaterat till leasingavtalen. Norsk rätt är mer bankvänlig än svensk dito.

1 person likes this.
  3. ski

ski Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta om jag rättar dig men det var fd SE-DTH som är omreggad SAS LN-RGK (Boeing 737 Next Gen - MSN 28313) (Ex SE-DTH ) | Airfleets aviation SE-DOR ligger än så länge kvar i Sverige. Senaste 738:an är LN-RGI så de har ju plats för en till ny i den serien. Enligt airfleets så finns ingen 737:a on order just nu. Någon som flugit LN-RGH/RGI och vet om de har de nya Recarostolarna? LN-RGG har det inte men de senaste har jag inte flugit ännu.

4. Martin Persson

Martin Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flugit LN-RGI två gånger och vad jag kan minnas (jag kan ju ha fel) så hade den ej de nya Recaro-stolarna.

5. fmansson

fmansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer givetvis, vet inte var jag fick SE-DOR ifrån.

Här står mer:
    SAS Nuvarande flotta

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!