Senaste nytt

Nytt Nordic Choice-hotell ska byggas på Arlanda

Xilan

Medlem
Man vill alltså att fler ska ha råd att bo på hotell på Arlanda, och istället för att låta en ny aktör bygga vilket skulle ge konkurrens och säkerligen lägre priser, låter man den befintliga aktören bygga ett budgetalternativ?

Jag tycker att Clarion på Arlanda är väldigt bra och tycker även om Nordic Choice, men jag tycker att det är lite väl snävt tänkt av Swedavia.
 

konsumtion

Medlem
Förhoppningsvis har de säkerställt att slutresultatet blir bra. Dessutom så brukar det finnas en fördel för befintliga aktör att "optimera" då de redan har kunskap på förhand kring kostnader etc och ev redan vissa saker på plats i förväg som gör att de kan vara billigare.

Man vill alltså att fler ska ha råd att bo på hotell på Arlanda, och istället för att låta en ny aktör bygga vilket skulle ge konkurrens och säkerligen lägre priser, låter man den befintliga aktören bygga ett budgetalternativ?

Jag tycker att Clarion på Arlanda är väldigt bra och tycker även om Nordic Choice, men jag tycker att det är lite väl snävt tänkt av Swedavia.

Men jag förstår dig ändå =)
 
Last edited by a moderator:

FFlash

Medlem
Jag tror nog att priserna på Arlanda skycity hoteller inte kommer att sjunka.
Jag tror att de som valt Arlandia som billligare alternativ kommer att kika på nya skycity hotell, därmed hålls skycity priser på samma nivå somförut pag efterfrågan, men Arlandia priser sjunker med färre pax där
 

konsumtion

Medlem
Jag tror nog att priserna på Arlanda skycity hoteller inte kommer att sjunka.
Jag tror att de som valt Arlandia som billligare alternativ kommer att kika på nya skycity hotell, därmed hålls skycity priser på samma nivå somförut pag efterfrågan, men Arlandia priser sjunker med färre pax där
Men det skriver ju (iaf stog det så på DI) att anledningen till att de valde detta alternativ var för att de ville ha ett alternativ för familjer och ensamresande personer. Så då bör det ju bli billigare?.....
 

agehall

Medlem
Men det skriver ju (iaf stog det så på DI) att anledningen till att de valde detta alternativ var för att de ville ha ett alternativ för familjer och ensamresande personer. Så då bör det ju bli billigare?.....
Den logiken går ju tyvärr bara ihop om man helt bortser från att det är ett vinstdrivande företag som startar hotellet. I praktiken får Choice fler sängar på ARN, oavsett vad det står på skylten utanför hotellet. Det vore ju helt hål i huvudet om de satte igång ett priskrig med sig själva. Det kan säkert bli lite billigare än Clarion, men räkna inte med några enorma skillnader.

Och vad är "alternativ för familjer och ensamresande personer"? Finns inget i den meningen som för mig säger "billigare". Familjer kan behöva större rum (vilket ofta är dyrare) tex.
 

NyfikenGrau

Medlem
Det kommer säkert att bli billigast av de som ligger på flygplatsen, men knappast under 1000 kr natten. Den billigaste budgetkategorin långt utanför med t.ex. Good Morning (fd Ibis) ligger på 7-800 kr redan idag 2016 och detta nya hotell ska öppna 2019.
Med detta sagt lär det ju bli billigast av de tre flygplatshotellen och därmed trycka priserna i just budgetkategorin längre bort.
 

apknug

Medlem
Men det skriver ju (iaf stog det så på DI) att anledningen till att de valde detta alternativ var för att de ville ha ett alternativ för familjer och ensamresande personer. Så då bör det ju bli billigare?.....

Alternativ för familjer=familjerum
Alternativ för ensamresande=enkelrum

Billigare? Näää.

Det blir lite som med Bauhaus när de öppnade i Sverige. Nån skarp journalist såg att deras varor var billigare i tyskland. Svaret blev, vi är billigast i Sverige men vi sänker inte prisena mer än vi behöver.
 
Toppen