Nytt Nordic Choice-hotell ska byggas på Arlanda

Diskussion i 'Hotell' startad av Xilan, 18 Oktober 2016.

1. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stordalen vann striden om Arlanda

Ett nytt hotell ska byggas på Arlanda. Jag antar att det är alldeles intill Clarion i det som ska kallas Office One.
    Hade personligen hoppats på ett Hilton. Men men. Det kommer säkerligen byggas ytterligare hotell på Arlanda så jag får fortsätta hoppas.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    WTF? Det låter ju helt vansinnigt att ha två choice-hotell bredvid varandra. Undrar vilka andrA som lämnat in bud egentligen...

3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säger detsamma, nu har vi iof 2 st radisson på Arlanda men hade gärna sett att Hilton skulle öppna ett hotell.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, men det ena är uråldrigt och det andra är gammalt samt att de inte ligger vägg-i-vägg..

5. Morgan

Morgan Medlem

På vilket sätt är det vansinne att Sveriges största flygplats har ett hotell med Nordic Choice premiumbrand och ett med budgetbrand?

Givet att det är Radisson och Clarion på Arlanda idag så är det i min värld fullt logiskt med ett Comfort (eller Scandic) som alternativ.

Platinum gillar detta.
  6. Hurra! Äntligen ett budgetalternativ nära terminalerna!

Platinum gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är ett sämre brand, men frågan är vad priserna kommer att bli. Troligen kommer de inte att bli jättelåga.

Bryant gillar detta.
  8. Morgan

Morgan Medlem

Men det hade det blivit om det varit tex Hilton Garden Inn eller Scandic?

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej det är inte alls säkert, men det hade varit ett annat alternativ än Choice. Jag tror priserna generellt sett hade blivit lägre om det var tre aktörer som konkurrerar med terminal-anslutna hotell än om det är två.

Bryant, apknug och Xilan gillar detta.
  10. konsumtion

konsumtion Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De vill ja ett erbjudande för familjer och ensamresande. Det som finns nu är väl i en högre prisklass. Så detta kan nog bli bra för Arlanda i slutändan.

Jobbigt att skriva på tfn, det man skriver ändras hela tiden. Det jag försökte skriva var att de vill ju ha ett erbjudande för familjer......

Last edited by a moderator: 19 Oktober 2016

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!