Senaste nytt

Nytt mineralvatten i SAS Gold Lounge, Kastrup

Agö

Medlem
Jag skriver till SAS nu.

Hej SAS

Tacksam om detta kan vidarebefordras till rätt person inom organisationen.

Jag noterar att det i SAS Gold Lounge på Köpenhamns flygplats inte längre serveras mineralvatten på flaska (tidigare har bl.a. Ramlösa serverats). Detta får till följd att det enda vatten som serveras är det som finns i de gamla, slitna ”blandarna” där även Coca Cola, Fanta, Sprite, Lingondricka m.m. kommer ut ifrån. Vattnet har en riktigt obehaglig bismak och går knappt att dricka.

Jag med flera vore tacksamma om detta kan åtgärdas och mineralvatten på flaska återinföras alt. att separata kranar för kallt dricksvatten (mineral + icke-kolsyrat) installeras.

Det är inte värdigt en lounge på den störst SAS-hubben att inte servera drickbart vatten.

Det vore trevligt med återkoppling från loungeansvarig.

Bästa hälsningar,
 
Hej SAS

Tacksam om detta kan vidarebefordras till rätt person inom organisationen.

Jag noterar att det i SAS Gold Lounge på Köpenhamns flygplats inte längre serveras mineralvatten på flaska (tidigare har bl.a. Ramlösa serverats). Detta får till följd att det enda vatten som serveras är det som finns i de gamla, slitna ”blandarna” där även Coca Cola, Fanta, Sprite, Lingondricka m.m. kommer ut ifrån. Vattnet har en riktigt obehaglig bismak och går knappt att dricka.

Jag med flera vore tacksamma om detta kan åtgärdas och mineralvatten på flaska återinföras alt. att separata kranar för kallt dricksvatten (mineral + icke-kolsyrat) installeras.

Det är inte värdigt en lounge på den störst SAS-hubben att inte servera drickbart vatten.

Det vore trevligt med återkoppling från loungeansvarig.

Bästa hälsningar,
Masamaila? Alla kopierar och skickar samma?
 

mha321

Medlem
I ren protest gick jag idag ned i businessloungen. Där finns åtminstone kranvatten med is på karaff.
Det är ju nästan fascinerande när till och med den annars inte direkt lysande T4-loungen på Arlanda är bättre. Men där finns ju till och med två sorters ramlösa...
 

Bryant

Medlem
Nu känner jag inte till vattenkvalitén i Danmark men är inte vatten på flaska lite 1996 . I Sverige (förutom Uppsala) så är ju kranvattnet gott.

Är inte Ramlösa "kranvatten"?
 

Ricci

Medlem
Kommer precis från loungen i T4 alla Ramlösa var slut när jag kom kl. 18:15.
Loungen såg ut som en tornado hade dragit fram och inte blivit städad sista tiden...
 
Last edited:
Toppen