Nytt jobb- Flygkurir

Diskussion i 'Övrigt' startad av JohnJohansson, 3 December 2015.

1. JohnJohansson

JohnJohansson Ny medlem

Hallå. Som rubriken lyder ska jag på introduktion i första veckan i januari på ett företag. (kommer till 95% få jobbet) som flygkurir. Jag undrar med er kurirer som finns idag. Hur mycket får ni flyga? Kan ni leva på detta eller behöver man ett extra jobb? Vad jag läst är firman jag sökt hos en av de världsledande.
    Jag är 18 år och bor hemma kanske är viktigt och säga. Så har ju inga större utgifter.

Något viktigt jag skall tänka på?

El0 gillar detta.
  2. nih23

nih23 Medlem

Låter som drömjobbet, säg till om ni behöver extra personal :)

Swissbob, Brandten, El0 och 2 andra gillar detta.
  3. flonken

flonken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    simon_says91 och El0 gillar detta.
  4. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag förstått det så får du resa + ev hotell betalt, men ingen timersättning. Så du behöver ett annat jobb som drar in stålarna.

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det skiljer sig förhoppningsvis mellan firmor. Låter inte riktigt som en modern ersättningsmodell - vore kul att se ett sådant anställningsavtal (läs: din ersättning utgår i miles).

6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De kanske händer :rolleyes:

7. JohnJohansson

JohnJohansson Ny medlem

Det brukar oftast vara att man flyger busniess/sas PLUS? DVS Helt ok ersättning för min del.

8. JohnJohansson

JohnJohansson Ny medlem

Firman ska enligt hemsidan vara världsledande så ser verkligen framemot att bli en mer ''frequent flyer'' som jag alltid drömt om sedan tidiga tonår :)

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gör ju som sagt de här helt på extra basis.... De är inga höga belopp man tjänar per jobb som man dessutom måste skatta för. Visst ibland blir de en del goa long haul i C och någon gång vet jag att F varit på tal men då är det något som de är vääääääldigt bråttom med. Oftast bokas de rätt flexible biljett men har också åkt på ungdomsbiljetter.

En sak att säga, bara för att de är long haul ska man inte förvänta sig att sitta långt fram i planet så att säga i en högra kabinklass.

Jag missade ett jobb till Panama city för 2 månader sen som skulle flygits ARN-LHR-IAH-PTY T/R i economy... Stannat 2-3 dygn där nere!

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att inte tala om risken att hamna på Norwegian ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!