Nytt incheckningsområde för Air France & KLM (och Air Berlin) på Arlanda terminal 2

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Jacob, 15 April 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Denna vecka tas ett helt nytt incheckningsområde i bruk på Arlanda terminal 2. Det är en tidigare outnyttjad yta som ligger direkt när man kommer upp från Arlanda Express (Arlanda South), alldeles vid gången mot terminal 3.

Pratade med duty managern på Arlanda och planen är att Air France & KLM ska flytta dit denna vecka. Air Berlin har redan flyttat dit och har tre diskar längst till höger. Betydligt mer yta än tidigare.

De nya diskarna har även utrustning för automatisk baggage drop.

rvarttinen, jerixon, Agö och 2 andra gillar detta.
  2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra, även om det inte gör så jättestor skillnad men om även andra delar av infrastrukturen på Terminal 2 flyttar närmare övriga flygplatsen så blir det jättebra.

3. Jacob

Jacob Medlem

Den stora fördelen ligger vid tider när det är mycket passagerare som har bagage att checka in, nu finns det yta att köa, tidigare rullade köerna genom en stor del av avgångshallen när det minimala incheckningsområdet inte räckte till.

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förtsår inte varför man inte kan samla alla oneworld-bolag till ett incheckningsområde och SkyTeam till ett annat? Det borde väl vara mer kostnadseffektivt och möjliggöra kontinuerlig bemanning.

5. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag som flyger en del drä ifrån har flera gånger varit förvånad över bristen av service på dett förra området. Ska bli kul att testa nya och se om det är bättre :)
    I övrigt tycker jag att terminalen är riktigt fin och loungen väldigt trevlig jämfört med många andra jag besökt för KLM/Skyteam i Europa.

6. Jacob

Jacob Medlem

Fick precis bekräftat att AF & KLMs incheckning flyttar idag torsdag.

7. Jacob

Jacob Medlem

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swedavia kan säkert komma på något kreativt för att öka shoppingytan...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!