Senaste nytt

Nytt hotell ska byggas vid Umeå flygplats

Jacob

Medlem
Umeå Kommun har gett klartecken till byggande av ett nytt hotell vid Umeå flygplats. Det är företaget Hotell Flygaren Umeå AB som står som ansvarig för bygget som kommer ligga mittemot flygplatsen. Detaljplanen är framtagen i samråd med Swedavia för att samverka till den långsiktiga planeringen av flygplatsen i vilken man bland annat kommit överens om att hotellet bidrar med konferenslokaler i området.
 

Toby

Medlem
Enligt mig så ligger Umeå Airport alldeles för nära staden för att det ska gå och driva ett hotell där.
Fast jag reser ju inte så mycket i tjänsten så vad vet jag. :p
 

A380*G

Medlem
Enligt mig så ligger Umeå Airport alldeles för nära staden för att det ska gå och driva ett hotell där.
Fast jag reser ju inte så mycket i tjänsten så vad vet jag. :p

Det finns fördelar med det också. Om jag skulle göra en tjänsteresa till Umeå skulle jag nog välja detta hotell mot ett i centrum. Hyrbil/taxi till kund och sedan gångavstånd till/från gate.
 

FF#1

Medlem
Det är ofta fullt på det nuvarande hotellet, inte bara av flygresenärer utan andra som vill bo bra just utanför stan, tex. entrepenörer som ska till pappersbruket så det går nog bra. Dessutom så är det rätt nära E4:an och hotellen där på södra sidan är inte mycket att skryta om så det ska nog gå.
 
Toppen