Senaste nytt

Nytt hotell, Radisson Blu Resort Phu Quoc, Vietnam

AlexS

Medlem
Tog mig till ön förra gången med båt, tog ca 2.5 timmar med båten "Superdong II", trevligt! (gjorde en resa Saigon-Mekond deltat-Phu Quoc) Och flög sen med "Vietjet" tillbaka till Saigon.

Såg att det går flyg till Phu Quoc från Bangkok. Tänker mig att det nog är det kortaste och smidigaste sättet att nå ön. Någon som testat denna rutt?
 

jerixon

Medlem
Off topic nu grabbar.
Bättre ni startar en annan tråd om flyg till destination =)


Ja, ser bra ut. Vore intressant att testa. Hur flög du?

Från Ho Chi Minh SGN, med Vietnam Airlines. Tror det finns charter hit från Sverige numera.

Tog mig till ön förra gången med båt, tog ca 2.5 timmar med båten "Superdong II", trevligt! (gjorde en resa Saigon-Mekond deltat-Phu Quoc) Och flög sen med "Vietjet" tillbaka till Saigon.

Såg att det går flyg till Phu Quoc från Bangkok. Tänker mig att det nog är det kortaste och smidigaste sättet att nå ön. Någon som testat denna rutt?
 

MartinH

Medlem
Liten uppdatering - nu i helgen har det öppnat en galleria med ett tiotal restauranger o barer här bredvid. Inga "lokala" restauranger dock, mer av typen man brukar hitta kring såna här anläggningar, eller typ Las Vegas hotell.
En pytteliten affär finns det också, egentligen till för de anställda på de olika resortsen häromkring.
Spelade golf idag här. Dyrt, men kul!
Jag hittade ett pris på cheaptickets som var 2/3 av Radissons pris. Jag frågade i repan om de kunde matcha priset, det gjorde de och lite till! Så nu stannar jag 4 dagar till :)
 

MartinH

Medlem
Nu har jag lämnat Phu Quoc. Det blev 10 + 5 dagar på Radisson och 2 veckor på Long Beach emellan.
Det vart lite mer gäster på hotellet sista dagarna, men fortfarande ganska tomt. De öppnade upp för full buffé på frukosten nu också. Kanonbra och gott, men saknar lite mysighetskänslan när jag var själv på hotellet och det var a la carte på frukosten :)
En sak som jag tycker är lite konstig, jag skrev ovan här om att jag fick en bra rate tidigare när jag förlängde första delen av min vistelse. Det är en "opening promo rate" som de har till mitten på december. Den syns inte online nånstans, man får bara reda på den om man frågar på plats...lite märkligt. Jag är ju så van vid att man skall boka på hotellprogrammens siter för fördelar och bästa pris. Jag betalade nu 2.390.000 VND ink skatt. Känns lite kasst att polaren bokade online för över 4.000.000 VND.

IMG_8815.jpg
 
Toppen