Nytt Diners utan anledning, eller?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av drW, 10 November 2013.

1. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick i fredags ett nytt Dinerskort vilket i sig inte är en stor händelse kanske men det var lite märkligt eftersom jag fick mitt förra för en vecka sedan. De är identiska förutom månadsangivelserna vad gäller giltighet. Diners verkar ha lite annan variant än många men jag har tolkat det som att giltigheten är kopplad till eurobonus intjäningsår så mitt första kort som jag fick förra vecka har tiderna 11/13 - 09/14 medan mitt nya har 11/13 - 12/14.
    Jag kan inte riktigt förstå varför det blivit så här. Hat någon varit med om liknande?
    Är giltighetstiden inte kopplad till eurobonus? Eller kommer eurobonus ändra till kalenderårsintjäning?

2. Heja

Heja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är den inte. Åtminstone är giltighetstiden på mitt Diners inte detsamma som mitt intjäningsår.
    Men om jag vore du skulle jag ringa till Diners kundtjänst och om varför de skickat dubbla kort bara för att vara på den säkra sidan.

3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intjäningsår plus tre månader har Diners haft hittills. Ändringar här är intressanta att få med sig eftersom det är definitivt kopplat till statusen hos SAS.

4. Heja

Heja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Huh? Mitt intjäningsår är juni-maj och mitt Diners går ut i april. Men jag är å andra sidan har jag EBB, så det kanske är annorlunda med EBS och EBG? Jag kommer uppnå EBS under det här intjäningsåret, så om inte annat lär jag få ett svar då.

5. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ät ebs och det första kortets giltighet var exakt som intjäningsåret. Ovanligt med kort med så kort giltighet. Mitt första var giltigt från nov 13 till sept 14.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!