Nytt boutiquehotell har öppnat i Stockholm i gammalt 1700-talshus - Hotel Kungsträdgården

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av BusinessClass, 26 Februari 2015.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

Hotel Kungsträdgården, Stockholm

Ett nytt boutiquehotell har öppnat i Stockholm, beläget i ett gammalt 1700-talshus på Västra Trädgårdsgatan i centrala Stockholm, ett stenkast från Kungsträdgården. Byggnaden har under tre år genomgått en omfattande ombyggnad och återöppnade i början av 2015 som hotell. Hotellet erbjuder totalt 98 rum som alla är individuellt dekorerade i gustaviansk stil. Rummen har antingen utsikt…

View the full post

Jakob Österberg gillar detta.
  2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag ska vara lite petig så står det 1600-talshus i rubriken och 1700-talshus i brödtexten :rolleyes: ping @BusinessClass

3. Gandalf

Gandalf Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vackert möblerade rum, men de ser något små ut.

4. bossefin

bossefin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppsan. Skulle kännas lite konstigt att betala för att vistas där då jag jobbat i det huset...Känner igen fönstersprång och trapphus (där jag en gång mött polis med dragna pistoler då någon tryckt på överfallslarmet).

5. Bott här 3 gånger nu, och kan rekommendera det o det varmaste. Ja, lite små rum, men inget jag har stört mig på. Har bott på loftet i ett dubbelrum, och där var det lagom för en pers ;) Men, allt i allo, tyst, mkt bekväma sängar, och generellt sett inget att klaga på. :) Brasserie Makalös har jag inte hunnit testa ännu, och ölutbudet i baren skulle kunna vara bättre, men annars så.

Mycket bra frukost med.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!