Senaste nytt

Nyheter och förändringar i British Airways Executive Club

Jacob

Medlem
Jag ligger i dagsläget på 320 tier points. Innebär det här att jag automatiskt kommer få bronze-status 16 november? Innebär det dessutom att jag fortfarande har till mars 2012 på mig att hinna med en t o r ARN-LHR i Club Europe för att nå silver?
Jag är i exakt samma situation. Ligger på 350 tier points just nu.

Eftersom jag har Sapphire status med Malev (som kändes ganska knepig att återkvalificera) var min plan att dra ut på hela så långt det går eftersom BAs silverstatusen börjar gälla 12 månader från den dag man kvalificerat sig för silver.

Om jag uppfattat rätt har jag alltså fram till mars att skrapa ihop de sista 50 tier points och kvalificera till BA silver på den gamla nivån på 400.
 

Concorde

Founding Member
Så länge ni når Silver eller Guld Mars 2012 så kommer ni kunna fortsätta kvala med dom nuvarande 400/800 nivåerna i två år.
Mao, en som når Guld t.o.m. mars 2012 kommer få kvala på 800 Tier Points både 2013 och 2014 :)
 

JensE

Medlem
Kanske är det dags att switcha över till BA från CO/UA nu då :)
Har tröttnat på den mjuka produkten och oftast är BA billigare i C än CO
 

Homer

Medlem
Jag är i exakt samma situation. Ligger på 350 tier points just nu.

Eftersom jag har Sapphire status med Malev (som kändes ganska knepig att återkvalificera) var min plan att dra ut på hela så långt det går eftersom BAs silverstatusen börjar gälla 12 månader från den dag man kvalificerat sig för silver.

Om jag uppfattat rätt har jag alltså fram till mars att skrapa ihop de sista 50 tier points och kvalificera till BA silver på den gamla nivån på 400.
Poängen nollställs inte efter 16/11 så om du väntar med att skrapa ihop dem till efter 16:e November så får du behålla alla poängen, så om du lyckas få ihop ytterligare 400 före 1:a Mars så har du alltså guld!
 

Senator

Moderator
Tack Homer, så nästan 20% extra på CW men ingen ändring gällande CE.

Jag har nu haft Luftwaffe Senator sedan 2000, EBG hade jag 1999 men struntade i det... Sitter i kväll i Galleries First på T5, och har än aldrig kommit längre än "The Champagne Bar". Lite skumpa, trevlig personal som serverar "Table Side" mat som t.ex. trevlig Ceasar eller en underbar burgare! Ja, Concorde har rätt. Vi struntar i "Waffe" och SAS nu :) detta är en helt annan liga..
 

Concorde

Founding Member
80 extra Tier Points för Buenos Aires resan över nyår :) Inte för att jag behöver dom men man borde kunna nå 2000 och få en GUF2!
 
Toppen