Senaste nytt

Nyheter och förändringar i British Airways Executive Club

Homer

Medlem
Det var väl ganska väntat, Silver har varit alldeles för enkelt att få, 600 är fortfarande "billigt"
men steget till Guld är ju väldigt stort i förhållande till skillnaderna i förmåner, så frågan är om de kommer att
förbättra Guld eller försämra Silver? ny bonus kanske blir 25%, 50%, 100%

ser dock en bra nyhet
We will be increasing the number of Tier Points you can earn on longhaul flights, giving you the opportunity to earn more when you fly.

https://www.britishairways.com/travel/executive-club-changes/execclub/_gf/sv_se
 

AndyL

Medlem
Nu vill jag bara veta ifall ett BAEC Euro-silver (400TP) förtjänat före mars 2012 får behållas fram till ex. mars 2013, eller om man åker på en nergradering till bronze nivå i mars 2012 (säg att man har 450TP) och får silver först när man uppnått 600TP.
 
Last edited:

sunkan

Medlem
Jag ligger i dagsläget på 320 tier points. Innebär det här att jag automatiskt kommer få bronze-status 16 november? Innebär det dessutom att jag fortfarande har till mars 2012 på mig att hinna med en t o r ARN-LHR i Club Europe för att nå silver?

Mvh

Christian
 

AndyL

Medlem
Jag ligger i dagsläget på 320 tier points. Innebär det här att jag automatiskt kommer få bronze-status 16 november? Innebär det dessutom att jag fortfarande har till mars 2012 på mig att hinna med en t o r ARN-LHR i Club Europe för att nå silver?

Mvh

Christian

I BA's FAQ kan man läsa sig till svaret på din första fråga:

* I am a Blue member with over 300 Tier Points does this mean I automatically qualify for Bronze?

If you have earned over 300 Tier Points and flown 2 eligible flights or flown 25 eligible flights you will automatically achieve Bronze status on or shortly after 16 November.

Din andra fråga är kan jag inte svara på, jag undrar nämligen samma sak i ett tidigare inlägg.
 

sunkan

Medlem
AndyL: Tack för det! Jag kollade lite för snabbt på BA:s hemsida tydligen :) Fråga 2 känns ju ytterst relevant beroende på hur man ska planera resandet.

/Christian
 

Homer

Medlem
Yeeeeeees! :)


Continued Silver or Gold status

Finally, as a way of recognising your continued loyalty to British Airways, and to help make the transition to our new higher tier thresholds easier, we are offering you the chance to retain your status.

If you are a Silver or Gold Member on 1 March 2012 you will be able to renew at your existing Tier Point threshold (400/800 respectively) for the next two membership years. However, in order to achieve the next tier after 1 March 2012, you will need to do so at the new levels of 600/1500 Tier Points.





https://www.britishairways.com/travel/european-tier-threshold/execclub/_gf/en_gb
 

Fredrik

Medlem
Så kontentan av detta för nordbor är att det krävs 50% fler tier points för att nå silver. För guld krävs det nu 1500 tier points på ett år istället för 400+800 tier points på 1+1 år. Det är skapligt mycket högre gränser givet samma intjäningstabeller.
 

Senator

Moderator
Så kontentan av detta för nordbor är att det krävs 50% fler tier points för att nå silver. För guld krävs det nu 1500 tier points på ett år istället för 400+800 tier points på 1+1 år. Det är skapligt mycket högre gränser givet samma intjäningstabeller.

Det BA säger är att TP på längre sträckor skall ökas, med andra ord kompenserar man detta delvis med flera TP. Det intressanta är dock att BA nu väldigt tydligt säger: "en lojal kund är den som reser långt med oss i CW eller FIRST". Det kommer bli svårare för resenärer som jag som tidigare flög 10x ARN-LHR i CE för 2500kr eller 4000kr per resa och fick guld. Nu krävs det 19 resor som detta per år. Men om man ser på BAs strategi så passar detta 100% med denna.
 

AndyL

Medlem
Yeeeeeees! :)


Continued Silver or Gold status

Finally, as a way of recognising your continued loyalty to British Airways, and to help make the transition to our new higher tier thresholds easier, we are offering you the chance to retain your status.

If you are a Silver or Gold Member on 1 March 2012 you will be able to renew at your existing Tier Point threshold (400/800 respectively) for the next two membership years. However, in order to achieve the next tier after 1 March 2012, you will need to do so at the new levels of 600/1500 Tier Points.


https://www.britishairways.com/travel/european-tier-threshold/execclub/_gf/en_gb

Länken du postade leder till en sida som inte finns, hittar inte denna info på deras sida heller.

Kan du posta en ny länk?
 
Toppen