Senaste nytt

Nyheter och förändringar i British Airways Executive Club

henrik l

Medlem
När kan man boka resor till de nya priserna?

Denna info hittade jag:

Straightforward pricing for reward flights

We’ve found a simpler, easier way to price reward flights and our reward flight zones will be enhanced in November.

On 97% of our routes there will be either no change or the route will require even fewer Avios points than the current BA Miles. We will update you more on this nearer to November.


Man har även lagt in en zonindelning map destinationer på hemsidan (kräver inloggning). Det som är förbryllande/oroande är att Göteborg inte finns med i vare sig zon 1 eller zon 2.
 

Magino

Medlem
Har det offentliggjort några nya förändringar de senaste veckorna? Speciellt intresserad av bonus resor med partners med start från utanför Europa.
 

henrik l

Medlem
Fick ett nytt mail från BAEC idag, men det var mera en upprepning av det vi redan visste, av det jag kunde utläsa. Odefinierad november är väl det som gäller för nästa släpp. Vad jag snappat upp via FT surrar det av rykten om höjningar av poänguttag från USA till Asien. Men som jag nämnt, ser på deras sänkning av poäng för en resa till HKG, så kan man se det som en harmonisering med poäng som krävs med CX, respektive Asia Miles.
 

Magino

Medlem
Jo en höjning av miles som behövs mellan USA och Asien känns helt okej, då jag tycker det har varit tok billigt just nu. Men om informationen kommer först i November, tror ni de nya nivåerna kommer gälla först från det nya året?
 

Magino

Medlem
Business Traveller konfirmera att BA kommer införa en bronze nivå mellan blue och silver. För de som har Storbritannien som hemma land behövs 300 TP för att nå upp till den nya nivån, det vill säga halvvägs till silver, eller 25 flighter. Sedan meddelar de att Tier Pointsen inte kommer att noll ställas när man når upp till bronze, så det kommer inte bli svårare att nå upp till silver. Antar att bronze nivån kommer ligga på 200 TP för de som har en adress i till exempel Sverige.

Förmåner för bronze nivån
Business class check-in
Boka sittplats upp till sju dagar före avresa
25% tier bonus
Eget telefonnummer för UK och USA
Bronze tier bagagetaggar
 

AndyL

Medlem
Business Traveller konfirmera att BA kommer införa en bronze nivå mellan blue och silver. För de som har Storbritannien som hemma land behövs 300 TP för att nå upp till den nya nivån, det vill säga halvvägs till silver, eller 25 flighter. Sedan meddelar de att Tier Pointsen inte kommer att noll ställas när man når upp till bronze, så det kommer inte bli svårare att nå upp till silver. Antar att bronze nivån kommer ligga på 200 TP för de som har en adress i till exempel Sverige.

Förmåner för bronze nivån
Business class check-in
Boka sittplats upp till sju dagar före avresa
25% tier bonus
Eget telefonnummer för UK och USA
Bronze tier bagagetaggar

Phew, har varit orolig för att en Bronze nivå var på gång men med reset av TP. Därav har jag hållit tillbaks lite på bokningarna. Siktar framåt och mot Silver nu igen då!

Tack för infon (och hoppas att det stämmer :D )

PS. Förutsätter att TP-nivåerna i Europa förblir lägre än GB/US-nivåerna, men har dessvärre inte hittat info om detta, kanske jag avvaktar lite ändå :)
 
Last edited:

AndyL

Medlem
Mera info finns uppe på ba.com nu:

It's coming soon...

Bronze is our new tier between Blue and Silver. It will give you all the benefits of Blue with newly added benefits including:

* Business class check-in
* Free seat reservation from seven days before your flight departs
* 25% tier bonus (1.25 Avios) for every mile you travel with us, Iberia and American Airlines
* oneworld® Ruby status benefits when you travel with our oneworld partners


From 16 November, you can achieve Bronze status in two ways: by earning 300 Tier Points and taking two eligible flights, or by flying on 25 eligible flights in one membership year.

Your membership year

From 16 November, we will not reset your Tier Points when you reach a new tier. Instead you will keep them until the end of your 12 month membership period, helping you move through the tiers more quickly.

On reaching Bronze, Silver or Gold you will keep that tier status for the remainder of your membership year and retain this status for all of the following year.

More Tier Point changes

We will be increasing the number of Tier Points you can earn on longhaul flights, giving you the opportunity to earn more when you fly.

As well as introducing our Bronze tier, and changes to how Tier Points are earned, in March 2012 we are aligning our tier thresholds around the world. All members will need to earn the same number of Tier Points to reach each level:

* Bronze - 300 Tier Points, including 2 eligible flights or 25 eligible flights
* Silver - 600 Tier Points, including 4 eligible flights or 50 eligible flights
* Gold - 1,500 Tier Points, including 4 eligible flights

Så det ser ut som om man har tills Mars 2012 på sig för att förtjäna ett Euro-silver.
 
Toppen