Senaste nytt

Nyheter och förändringar i British Airways Executive Club

Magino

Medlem
Många av destinationerna långt bort kostar mindre och förra året fick man 100% bonus miles om man har status på alla biljetter. Mer miles och billigare resor, hmm något går inte ihop hos mig. Fast jag blir ju inte direkt ledsen ifall jag har fel :)
 

Magino

Medlem
Ännu en positiv ändring är om man gör en MFU (miles for upgrade) kommer man endast behöva betala miles för de sträckorna som man uppgraderar. Exempelvis om du MFU från CW till F på ARN-LHR-LAX ena vägen behöver man endast betala 25 000 miles och inte 30 000 miles som man behöver idag, då det inte går att uppgradera CE sträckan.

Källa Nicci på FT
 

henrik l

Medlem
Många av destinationerna långt bort kostar mindre och förra året fick man 100% bonus miles om man har status på alla biljetter. Mer miles och billigare resor, hmm något går inte ihop hos mig. Fast jag blir ju inte direkt ledsen ifall jag har fel :)

Kanske, kanske inte. Concorde var ju inne på detta i en annan tråd, att bara för att bolagen delar ut flera miles, behöver ju inte utbudet av awardstolar öka. Ser man krasst på det så blir vi glada när vi får mera miles och betalar mindre miles, men bolagen intjäning förändras inte så länge dom inte ändrar på antalet awardstolar. Vi kanske muttrar lite när vi måste ha längre framförhållning när resan ska bokas, men vi fortsätter att vara lojala mot bolaget, vilket var det dom ville uppnå:D
 

EricT

Medlem
Idag ser det ut så är när man ska boka F till NRT:

BA Miles price options
240000 miles + 5,135.00 SEK
216000 miles + 7,620.00 SEK
180000 miles + 11,345.00 SEK


Kommer det även i framtiden vara möjligt att lägga till pengar och därmed "billigt" betala för miles?
 

Gnopps

Medlem
Har BA sagt offentligt när de kommer ha hållit färdigt på att berätta om vilka ändringar som sker? Verkar inte vara någon idé att fundera på att byta till Avios innan alla regler är offentliga så jag vet vad jag ger mig in i.
 

henrik l

Medlem
Fortsätter funderingarna här från annan BA-tråd.

AHO: "Det ryktas att BAEC tänker att avskaffa "one partner award" och bara en "award chart" som ska gälla för alla resor."

Concorde riskerar ju att få skaka galler om han yppar något;) Men vi övriga kan ju fortsätta tyda tecken i skyn och se hur rätt/fel vi har och Concorde kan ju alltid ta sig för pannan kring mer eller mindre vilda spekulationer:rolleyes: Kan möjligen ligga något i ryktet om en "award chart". T ex, en t&r LHR-HKG i F justeras ned till 180 000 p (förr 240 000 p),medan man med CX i dagsläget bränner 210 000 miles i F från t ex MXP till Fjärran östern. MXP verkar nu hamna i zon 1 och en award i F med CX kan möjligen hamna på 180 000 p. I så fall har man även synkat sig med Asia Miles taxa på sträckorna MXP/LHR-HKG.

Av rent egoistiska skäl hoppas jag dock att AA inte synkar sig, eftersom jag vill plocka ut en F med CX från Europa till Fjärran östern för 140 000 AAdwantage miles:D

EDIT: Den resan är numera bokad http://www.businessclass.se/ovriga-flygbonusprogram/1198-posta-din-lyckad-bokning-av-bonusresor-haer-2.html
 
Last edited:
Toppen