Senaste nytt

Nye Oslo Lufthavn åpner dørene 27. april 2017

H

Holmion

Guest
Etter første spadetak i 2011 er over to tredjedeler av utbyggingen med nye taksebaner og flyoppstillingsplasser, ny avgangs- og ankomsthall, ny jernbanestasjon og ny pir ferdig. Når "nye" Oslo Lufthavn åpner dørene 27. april 2017 er kapasiteten økt til 28 millioner passasjerer i året. - Vi er i rute og alt ligger til rette for…
 
A

Aurora

Guest
Fant ikke noen andre tråder, men utbyggingen foregår enda og er forventet ferdig i 2017. En ny video og artikkel bringer fram en del interessante nye features:

*SAS får den nåværende innsjekkingshallen for seg selv, sammen med Star Alliance. Thaiwegian (kremt, jeg mener Norwegian) flytter sin innsjekkhall til den nye utbyggede delen, hvor de i større grad skal automatisere innsjekkingen (slik at de slipper å ha ansatte): både innsjekkautomater og bagdrops skal automatiseres. For SAS og Star Alliance er dette en positiv utvikling mener jeg, hvor vi bl.a vil få fast tracken for oss selv!! Yes! :)

*SAS skal bygge ny, stor innenrikslounge der hvor det i dag ligger en cafe (rett til venstre når du kommer ut fra sikkerhetskontrollen). Den skal bli 1000 kvadratmeter stor.

Les mer / se mer her: Gardermoen: Her er Norwegians nye avgangshall - VG
 

mha321

Medlem
*SAS får den nåværende innsjekkingshallen for seg selv, sammen med Star Alliance. Thaiwegian (kremt, jeg mener Norwegian) flytter sin innsjekkhall til den nye utbyggede delen, hvor de i større grad skal automatisere innsjekkingen (slik at de slipper å ha ansatte): både innsjekkautomater og bagdrops skal automatiseres. For SAS og Star Alliance er dette en positiv utvikling mener jeg, hvor vi bl.a vil få fast tracken for oss selv!! Yes! :)

Men var hamnar då de som varken är Star Alliance eller Norwegian? Nu hjälper det ju att sära på de två stora, men någonstans måste ju de andra bli av också - oneworld, skyteam och allianslösa?
 
A

Aurora

Guest
Men var hamnar då de som varken är Star Alliance eller Norwegian? Nu hjälper det ju att sära på de två stora, men någonstans måste ju de andra bli av också - oneworld, skyteam och allianslösa?

De får pir 19.

hahahaha :D

Nei jeg vet ikke, det nevnes jo ikke i artikkelen. En kvalifisert gjetning er at Norwegian ikke er stor nok til å ha et helt avgangsområde alene (iallefall ikke om alt skal være automatisert), og siden Menzies handler Norwegian så blir det vel de andre flyselskapene Menzies handler på samme sted (BA, KLM etc). Emirates handles av Aviator, så de vet jeg i grunnen ikke hvor havner. Nesten så jeg gjetter "med SAS og gjengen" siden SGH handler Qatar på OSL. Men det er bare gjetninger :)
 
Toppen