Nyanländ på hotellrummet, vad är det första du gör när du kommer in i rummet?

Diskussion i 'Hotell' startad av SeaPlanePilot, 16 November 2013.

1. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Metro finns en intervjuserie där kändisar får frågor om sina resvanor. En av frågorna är: Vad är det första du gör när du kommer in på hotellrummet?
    Jag tänkte det kunde vara intressant att ställa samma fråga till er rutinerade resenärer - men i två delar.
    Om det är semesterresa brukar jag kolla in utsikten från balkongen. Är det tjänsteresa brukar jag testa om WiFi fungerar.

Vad är det första du gör på hotellrummet på semesterresan respektive tjänsteresan?

2. I Kina:
    Kolla om det går att låsa föntret.
    Kolla om toalettpapper finns.
    Desinficiera toalettsits. (med medhavd LensWay handsprit)

7 personer gillar detta.
  3. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oavsett tjänsteresa eller privat: Kollar om toaletten är fräsch.

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nr 1 är alltid att kontrollera om man måste sätta in hotellnyckeln i facket för att få ström eller om det fungerar med vilket plastkort som helst.

6 personer gillar detta.
  5. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svära över att man måste stoppa in kortet någonstans för att tända lampan, och att man inte ser var för att det är...surprise...mörkt ;-), och när jag kan se (igen) kollar jag om det finns vatten. Efter det är prio ett att badrummet funkar, det är irriterande när det inte finns badlakan eller om dushen bara "rinner".

En annan sak jag blir tokig på i badrum är den där samlingen av förkrympta flaskor, prydligt uppradade på en liten silverbricka, med innehållsbeteckningen gömd och i en storlek för Nils Karlson pysslings ögon...och bara en som man kan tvätta sig med.

Eller kan och kan, lotion går ju bra att tvåla in sig med, med det tar tid att få bort den. Och jag tycker inte att man känner sig så fräsch efteråt trots att den skall vara "revitalizing"...lite som att borsta tänderna med hudkräm...typ...

Hmmm...jag kanske måste börja använda läsglasögonen lite mer...

3 personer gillar detta.
  6. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det första jag gör är att kolla att toaletten fungerar. Det är på förekommen anledning då den inte funkade på ett tidigare hotellbesök. Inte fullt så trevligt så jag avstår gärna från det igen och löser eventuellt problem så fort som det bara går.

7. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp precis en beskrivning av mitt hotelliv....

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Plockar fram kameran, för att försöka få till en snygg bild innan jag stökar ner. ;)

7 personer gillar detta.
  9. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla att säkerhetsboxen fungerar.

10. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snabbkoll av att det ser fräscht ut och att det finns vatten att dricka !

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!