Senaste nytt

Nya Zealand - Södra ön! Tips på sevärdheter och "missa inte"

Traveller

Medlem
Dags igen för att åka till NZ. Jag har varit där förut på både Norra och Södra öarna men vet ju aldrig vad för platser jag kan ha missat som är fantastiska eller sevärda. Landar i Christchurch efter att ha flugit med Fiji Airways from HKG via Nadi och landar den 22 december.
 
Dags igen för att åka till NZ. Jag har varit där förut på både Norra och Södra öarna men vet ju aldrig vad för platser jag kan ha missat som är fantastiska eller sevärda. Landar i Christchurch efter att ha flugit med Fiji Airways from HKG via Nadi och landar den 22 december.
Hur länge stannar du?

En tur ner till Queenstown där du sätter bas ett par dagar. Ska fixa en lista med saker att göra... Beror på vad du gjort tidigare?
 

ARNBER

Medlem
Har bott i NZ i ett år, så kanske bäst om du skickar PM om du vill har ett mer detaljerat svar men här kommer mina tre fovoriter
1 Welcome Flat Huts: Copland Track to Welcome Flat Hut: Walking and tramping in Westland Tai Poutini National Park

2 Portobello och hela Ortago Peninsula egentligen Portobello, New Zealand - Wikipedia, the free encyclopedia Om du åker till andra sidan av ön kan du med lit tur tittar på pingviner

3 Te Anau, ingen överraskning kanske ;) Te Anau Turism - Te Anau Fakta - TripAdvisor
 

sunkan

Medlem
Även jag är intresserad av samma sak :) Jag och min fru åker till Nya Zeeland på tisdag och stannar till den 19e! Landar i Queenstown och ska köra upp till Auckland! Ska kolla in länkarna från @ARNBER

/Christian
 

agehall

Medlem
Missa inte Christchurch - finns en jättebra segway-tur där de guidar runt och förevisar staden. Vet inte hur mycket som är kvar nu, men troligen finns det fortfarande en hel del utdömda byggnader. Lite absurt att tex titta in i ett fik där alla bara lämnat allt och ingen fått gå in på flera år.
 
Bortsett fra Hagley Park og elven Avon, er det ikke mye å hverken se eller gjøre i Christchurch. Gjenoppbyggingen tar tid, men kommer seg litt etter litt. Veldig begrenset med puber og restauranter fremdeles. Var der sist for tre måneder siden. Jeg bodde der 2010/11 og måtte reise etter jordskjelvet som var traumatisk.
Alikevel er Christchurch en fantastisk by tross alt.
 
Toppen