Senaste nytt

Nya USA-långlinjer med Norwegian under 2018

Agö

Medlem
Ja in och med att Norwegian flyger "full mesh" mellan de olika destinationer de har på båda sidorna blir det snabbt väldigt många linjer. Det går ju inte riktigt att jämföra med hub-bolag.

Men det är fortfarande imponerande hur snabbt de tagit sig dit :)
På ett sätt är det ju också "bra" för resenären eftersom denne får fler alternativ, om än inte direkta. Var nyfiken så jag kollade Köpenhamn-New York i början på juli 2018. Med Norwegian har jag inte färre än sex alternativ inkl. direkt, via Stockholm, Oslo, Edinburgh (!, linjen till Newburgh-Stewart), London och Barcelona. Hem kan jag även välja att åka via Bergen eller Dublin, haha.
 

mha321

Medlem
På ett sätt är det ju också "bra" för resenären eftersom denne får fler alternativ, om än inte direkta. Var nyfiken så jag kollade Köpenhamn-New York i början på juli 2018. Med Norwegian har jag inte färre än sex alternativ inkl. direkt, via Stockholm, Oslo, Edinburgh (!, linjen till Newburgh-Stewart), London och Barcelona. Hem kan jag även välja att åka via Bergen eller Dublin, haha.

Det borde ju onekligen göra att de på ett effektivare sätt kan routa runt tex en väder-stängd flygplats. Åtminstone om de kommer upp i tillräckligt många flygplan för att hålla motsvarade frekvens på alla. Borde ju ligga ganska bra till på jfk tex. Hade du alternativ på alla dem samma dag?
 
Toppen