Nya uniformer på Turkish Airlines

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Palazzi, 9 Februari 2013.

1. Turkish Airlines har valt att uppdatera uniformerna för hela sin besättning. Den nya uniformen känns mer inspirerad av orienten, och jag tycker personligen att det är roligt när flygbolag knyter an till sitt lands kulturella uttryck.

Länk till information om uniformen följer nedan: (nyheten är på turkiska, men bilderna kan ändå avnjutas)
    (THY’DEN 'MUHTEÞEM' ESÝNTÝ)

Vad tycker ni?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De nya uniformerna är kanske inte så mycket att skryta med imho, men de är väl helt OK.

OT: Däremot borde de skaffa en bättre fotograf. Hur i h-vete lyckas man ta ett porträtt med så mycket fula skuggor i? Är det inte grundkurs 1A att inte köra blixt rakt på?

1 person likes this.
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha. Ärligt talat, de ser förskräckliga ut på bilden. Men utgår från att det är mindre bra fotografiskt arbete.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker att de nya uniformerna ser ganska traditionellt turkiska ut, tillskillnad från de nuvarande som ser ganska standard ut. Kan dock inte riktigt sätta fingret på vilken som är bättre.

5. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ahhh, knytblusen har återuppstått från 80-talet! Jag har sett snyggare uniformer...

6. Om man är intresserad av tidigare uniformer, kan ni se här.
    Turkish Airlines

7. gillarattflyga

gillarattflyga Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ärligt talat var den gamla snyggare, men denna är kanske lite mer turkisk.. Håller med agehall att bilden är förskräcklig.

8. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LOL!!! De tänkte så rätt och ändå blev det så fel... Det ser ju ut som maskeradkläder på dagis... Stackars personal...

OT: Igår kunde jag glatt konstatera att TK kommer att börja flyga på Malta!! Nu får vi äntligen Air Malta ännu lite mer konkurrens vilket är toppen IMHO, även om TK inte kommer att bli mitt förstahandsval...

9. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta, men va?! Den där bilden får det hela att se ut som att det är en arkivbild från ett antal år sedan och hemsidan hjälper inte den uppfattning. Jag håller nog på mitt omdöme förrän man ser de bättre presenterade eller i verkligheten.

10. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hemskt! Men OS kvinnliga uniformer är fortfarande värst

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!