Nya SAS Go-kabinen. Första raden eller exit row?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fcx, 30 Januari 2016.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, precis som topic antyder. Ska man välja första raden i go-kabinen eller raden bakom nödutgången?

Är det olika på dagflyg och nattflyg?

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har man inte dubbla skärmar om man sitter på första raden i GO?

3. crown

crown Medlem

Nja, de större fungerar dock inte så bara de man viker fram går att använda. För övrigt tyckte jag de platserna var riktigt bra, men har inte testat de andra så svårt att jämföra.

4. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det jag inte gillar med första raden är att armstöden inte går att fälla upp/ner. Jag har inte så långa ben så det funkar ganska bra för mig på övriga rader och då uppskattar jag armstödens fällbarhet mer. Alldeles särskilt om man dessutom har fått seatblock.

5. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig testat första raden, varje gång jag valt den har jag fått CU eller opup. Om 4h ska jag dock testa 30A om inget ändrar sig till boarding.
    41 har väldigt mycket benutrymme men nackdelen kan vara att väldigt mycket små barn placeras där samt toaletter. Dock inget som stört mig. Det blir dessutom lite kallt vilket kan vara både bra och dåligt men jag gillar 41.

7. Golfkillen

Golfkillen Medlem

41 är bra, men nackdelen med gångplatserna vid ytterraderna är att det är väldigt svårt att se ut samt att man har ingen egen förvaring.

8. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade 41 i höstas och måste säga att jag störde mig ganska mycket på både toalettlukt och kylan från dörren.
    Har 30 om en månad, det tror jag blir bättre.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter på 30H nu och kan konstatera att rad 30 är bättre än 41. Benutrymmet är ca 1 meter och jag når precis stolen framför med fötterna om jag sträcker ut benen. Gångplatserna i mittenraden kan dock vara lite dåliga i och med att det finns risk att crew kör in vagnen i den iom att den sticker ut en bit jämfört med plus-sätena framför.

KrilleB, Flyerbandit och Vaniljvodka gillar detta.
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!