Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

jth

Medlem
SAS Amex Elite finns fortfarande kvar ger 20 p/100 kr och kostar 4000 kr/år, invite only

Inte mycket spekulationer kanske eftersom det mesta finns att läsa :)

Och vad jag förstår av villkoren jag kunde hitta på amex hemsida är det man får för de 4000 kronorna en conciergeservice och möjligen en bättre reseförsäkring, så det verkar i princip vara i nivå med Platinumkortet.
 

agehall

Medlem
Jag förstår inte heller vad som är så hemligt med vad AmEx SAS Elite card.. Det har ju funnits sedan länge och är invite only. Försökte få en inbjudan tidigare av AmEx men fick då höra att det var EB som avgjorde vilka som skulle bli inbjudna.

Nu kanske kortet lanseras i ny tappning, men tidigare var det väl mest reseförsäkringen som var lite bättre.
 

johhenrik

Medlem
Jag förstår inte heller vad som är så hemligt med vad AmEx SAS Elite card.. Det har ju funnits sedan länge och är invite only. Försökte få en inbjudan tidigare av AmEx men fick då höra att det var EB som avgjorde vilka som skulle bli inbjudna.

Nu kanske kortet lanseras i ny tappning, men tidigare var det väl mest reseförsäkringen som var lite bättre.
Det är bussigt att bli inbjuden till en kostnad av 4.000kr... ;)
 
S
Avvakta lite de kommande veckorna...det kan mycket väl bli så att Elite-kortet inkluderas i Platinum och då kommer PriorityPass med på köpet...


Spännande tanke. Det vore ju kanon.
Likaså självriskelimineringen för hyrbil som Platinum har är något som jag gärna skulle vilja ha :) Men kanske är att gapa efter mycket. :)
 

johisco

Medlem
Nån som vet från när det gäller? Kan ju se på mitt konto att de ändrat till ".... Premium" men villkoren är desamma, står bara 150k och en 2-4-1
 
Toppen