Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

patrik staaf

Ny medlem
Många ser ju just möjligheten att boka en resa för 50% som den stora fördelen, dvs 2-4-1 eller 1 för halva poängpriset.
sen tjänar man mer poäng per spenderad 100-lapp. Bättre försäkring.
sedan om du väljer Elite så får du även "statuspoäng" 20.000 som kan hjälpa dig nå Guld eller Diamond beroende på hur många "statuspoäng" du har idag. + anledningen till att så många PMar och pingar i den här tråden är att det finns värvningsbonus som är "win-win" där både värvare och den som blir värvad får poäng som kan användas för att boka resor med...
Då kanske du ska värva mig då?? :)
 

patteng

Medlem
Hej!
Är ny på forumet och har läst runt lite i olika trådar. Har svårt att få det bekräftat men för att få 2-4-1 Vouchern,
Hur räknar Amex sitt spend-år? Jag får mitt kort nu i veckan och ska betala för renovering av badrummet nu denna månad eller nästa månad.
Tänkte om man kan försöka förhandla på något sätt :)
 

rnh

Medlem
Hej!
Är ny på forumet och har läst runt lite i olika trådar. Har svårt att få det bekräftat men för att få 2-4-1 Vouchern,
Hur räknar Amex sitt spend-år? Jag får mitt kort nu i veckan och ska betala för renovering av badrummet nu denna månad eller nästa månad.
Tänkte om man kan försöka förhandla på något sätt :)

Välkommen till forumet, patteng!

Amex räknar spend över kalenderåret, dvs 1:a januari till 31:a december (inklusive). Har inte försökt förhandla om att annan period eller att flytta över spend och har inte sett någon annan göra det heller, så vet inte om det är möjligt. Du får helt enkelt kosta på badrummet eller julhandla ordentligt. ;)
 

patteng

Medlem
Välkommen till forumet, patteng!

Amex räknar spend över kalenderåret, dvs 1:a januari till 31:a december (inklusive). Har inte försökt förhandla om att annan period eller att flytta över spend och har inte sett någon annan göra det heller, så vet inte om det är möjligt. Du får helt enkelt kosta på badrummet eller julhandla ordentligt. ;)

Tack för mycket snabbt svar!
Jag får ta vara på dina råd och utföra de ;)
 

hallgren

Medlem
Nu verkar Amex vilja att man byter sitt gamla betal-amex premium mot ett kredit-amex premium. Det har skyltats upp både på webben och via mail senaste veckan.
Finns det någon anledning, om man inte är särskilt intresserad av kredit och inte har några problem med 14 dagars betalning?
 

Hafermann

Medlem
Någon som har koll på om SAS EB är extra sega denna månad? Hade autosweep 7e. Poängen syns fortfarande inte på kontot. Det gör iof ingen aktivitet efter 3/11 varken baspoäng för mina flighter eller intjänade extrapoäng. Hur ser det ut för er?
 

Canadien

Medlem
Någon som har koll på om SAS EB är extra sega denna månad? Hade autosweep 7e. Poängen syns fortfarande inte på kontot. Det gör iof ingen aktivitet efter 3/11 varken baspoäng för mina flighter eller intjänade extrapoäng. Hur ser det ut för er?
Nej, normalt. Första måndagen efter autosweep ska de föras över till SAS (d v s idag) sedan brukar det ta 1-2 dagar så senast Onsdag skulle jag gissa om allt går "normalt"
 
Toppen