Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

Jacob

Medlem
Vad är då SAS American Express Elite Card?
Det är väl samma som tidigare - en variant av kortet som är "invite only" och har en del förmåner som annars kommer med Amex Platinium, typ concierge? Jag har alltid sätt någon publik info om vad som krävs eller ingår riktigt, men det har varit min uppfattning åtminstone.
Den fullständiga informationen kommer imorgon bitti. Som alltid när det är större saker är det reglerat hur det ska gå till så kan tyvärr inte säga mer just nu.
 

henkedio

Medlem
En intressant grej är om det kommer lanseras någon slags sökmotor för star alliance biljetter, eller om det fortsättningsvis kommer vara ANA som gäller.
Är det någon som vet om det är Tallinn som sköter biljetteringen för både SAS och Star Alliance?
 

Homer

Medlem
Återstår bara att ordna så att det går att boka online.

Att det skulle gå att boka 1:a klass väntar jag lite med att tro på :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag misstänker att jag den här gången nöjer mig med SAS i Business till San Francisco - för visst springer bränsletilläggen iväg ganska rejält med ex. Lufthansa? Och First-tillgänligheten i mars/april kanske inte är helt festlig.
Inte Lufthansa men t ex Stockholm-Europa-Singapore-Tokyo t/r med Singapore Airlines kostar runt 6.000 SEK i skatter och bränsletillägg.

Det är mycket synd att det inte går att boka Singapore Airlines premiumkabiner på Airbus A380 och Boeing 777-300ER med SAS EuroBonus poäng.
Det är inte så många destinationer i Europa som inte har dessa flygplanstyp. (Amsterdam, Istanbul, Köpenhamn och Rom)
 

m96olsen

Medlem
Har fortfarande en voucher som går ut i Dec -14, alltså intjänad 2013. Gissar att det är lönlöst att försöka vi några av ändringarna gälla den?
 

Malu

Medlem
Det här var ju positiva nyheter! Jag som redan bokat för årets voucher. Men läser jag rätt bland övriga inlägg så är det alltså inte något problem att boka av och sedan använda förmånen igen på annan resa?
 

jumbooze

Medlem
Det här var ju positiva nyheter! Jag som redan bokat för årets voucher. Men läser jag rätt bland övriga inlägg så är det alltså inte något problem att boka av och sedan använda förmånen igen på annan resa?
det är min förhoppning men vi får väl se.

Försöker läsa ut ur brevet om det står något med om det är "bara" sas-destinationer som avses.
Själv så hade man ju gärna lagt den på en resa till Australien eller liknande :D
 
Toppen