Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

En trevlig sak som jag dubbelkollade med AMEX SAS var att man efter 1 Nov kommer att kunna ha ett Additional card (Utställd på sig själv) och ett extra kort som frugan kan ha.
Dvs. de ser inte ett AC kort och ett Extrakort som samma sak. Det tycker jag är trevligt. :)

Jag beställde ett AC kort direkt när jag beställde mitt vanliga kort i tro om att man fick en faktura på ordinarie och en på AC kortet vilket tyvärr inte var fallet. Men de är grupperade på kontoutdraget utifrån valt kort i alla fall.
 
Hej!

Jag har läst och läst och blir bara mer och mer förvirrad vad som gäller.

Hoppas någon som vet exakt vad som gäller kan svara för vad jag ska göra.

1) För att de nya villkoren ska gälla måste jag då nå 150 000 efter 1 november 2014 eller kan det vara vilken dag som helst exempelvis 28 oktober 2014

2) Kan jag ringde till de i Tallinn samma dag som jag ser deb på amex hemsida eller måste jag invänta den nya "vouchern"?

3) Om man har en befintlig EB bokning kan de använda sig av den då? Finns det risk för att jag tappar de biljetter jag en gång bokat hos SAS?

Med vänlig hälsning Rickard
 

agehall

Medlem
Hej!

Jag har läst och läst och blir bara mer och mer förvirrad vad som gäller.

Hoppas någon som vet exakt vad som gäller kan svara för vad jag ska göra.

1) För att de nya villkoren ska gälla måste jag då nå 150 000 efter 1 november 2014 eller kan det vara vilken dag som helst exempelvis 28 oktober 2014

Det är lite oklart, för det har förekommit flera förklaringar. Men typ 10 inlägg upp har ett par personer fått bekräftat att alla giltiga, ej använda, vouchers "omvandlas" till de nya reglerna 1/11.

2) Kan jag ringde till de i Tallinn samma dag som jag ser deb på amex hemsida eller måste jag invänta den nya "vouchern"?

Du lär inte kunna utnyttja de nya reglerna innan de träder i kraft.

3) Om man har en befintlig EB bokning kan de använda sig av den då? Finns det risk för att jag tappar de biljetter jag en gång bokat hos SAS?

Det går att applicera vouchern i efterhand på en bokning under förutsättning att bokningen är gjord EFTER att du triggade vouchern. Bokade du innan är du rökt. Jag gissar på att detta även gäller om du vill applicera en ny voucher på en bokning gjord före 1/11, men det är ren spekulation från min sida.
 
Toppen