Senaste nytt

Nya regler för Club Carlson

rob74

Medlem
Hm, de hade ju åtminstone kunnat ersätta nätbokningsbonusen med en appbokningsbonus liknande den Hilton har, med 1.000 poäng per bokning.
Bra att mat osv på bonusbokning räknas och att de andra fördelarna behålls.
Tycker dock fortfarande att det suger att inte alkoholhaltiga drycker räknas in för bonus i en del länder. Lever de kvar i förbudstiden eller vad?
 

nota bene

Medlem
Onlinebonusen och minskade guld-poäng suger. Innebär ca 30-40% mindre intjäning per stay för mig.

Jag utnyttjar sällan dessa kampanjer som ger bort poäng (bor nästan uteslutande på hotell i tjänsten när jag måste). Att redemptions går upp är ju alltid tråkigt, men det är ju inte så förvånande med tanke på att de gett ut poäng ganska friskt.

Att awardnätter gäller för status är ju bra, men helt oanvändbart för mig då jag inte kommer nå till CCC i vilket fall - jag reser för mycket till orter där Radisson inte finns.
 

miramax

Medlem
Såja. 200 000p spenderade på Mayfair och plaza on the river i London i sommar. Lär bli sista gången iom höjningen.
 

gdaily

Medlem
Tack vare den försvunna onlinebonusen så blir ju points+cash stays helt annorlunda, tidigare var de ofta ett mycket bra val då man kunde få tillbaks nästan 75% av de poäng man la ut på stays i låga kategorier.

Får se hur jag gör med kommande bokningar, som "tur är" så reser jag inte så mycket så att det egentligen spelar någon större roll.
 

TjudöBoy

Medlem
Största förlusten är onlinebonusen som försvinner för mig personligen.

Hmm, rätta mig om jag har fel men iom detta så kan man ju "lika bra" boka rummen på Hotels.com (om de är förmånligare) och få Welcome Rewards där samt stays på Club Carlson!?
Sen "fladdrar" man med CCG/CCC kortet vid incheckningen å gråter om uppgradering... ;)
 

gdaily

Medlem
Hmm, rätta mig om jag har fel men iom detta så kan man ju "lika bra" boka rummen på Hotels.com (om de är förmånligare) och få Welcome Rewards där samt stays på Club Carlson!?
Sen "fladdrar" man med CCG/CCC kortet vid incheckningen å gråter om uppgradering... ;)
Tror inte man får Stays på CC dock?
 

Elias

Medlem
Fick info nu från ClubCarlson som meddela att man får onlinebonusen även för stays efter 15 mars. Förutsatt att man bokar dem senast 14 mars givetvis:)
 

rob74

Medlem
Fick info nu från ClubCarlson som meddela att man får onlinebonusen även för stays efter 15 mars. Förutsatt att man bokar dem senast 14 mars givetvis:)

Det där var ju trevlig information!
Har en drös med stays som är bokade sedan länge...
Får väl passa på att boka lite till innan deadline då.
 

johan_fbg

Medlem
Nu gäller detta i och för sig en stay veckan innan 15:e mars men jag fick poäng för "Food och beverages" trots att jag endast åt frukosten som var inkluderad i priset för rummet. Minns inte att detta hänt mig tidigare, är företeelsen ny eller var det en engångshändelse?
 
Toppen