Senaste nytt

Nya Recarostolar på SAS Boeing 737 (inrikeskonfig)

fcx

Medlem
Med mitt ögonmått såg det dock ut som om 2 A-C på 737-800 hamnat lite närmare väggen (jag satt dock inte där, så helt tvärsäker kan jag inte vara).
 
Tycker att stolarna är ganska OK. Visserligen inte superbekväma men helt acceptabla för en kortare flygning. Har de sunkiga 737-600 fått de nya stolarna?

Flög förra veckan ARN-GOT med en B736 som hade nya stolar och ordentligt städat kabin. Kändes nästan som en ny plan igen.

By the way, igår vad det JetTime B733 på sträckan GOT-ARN med de här nya Recaro stolar, men utan stolsfickan.
 
Last edited:

ski

Medlem
SAS gjorde det för ett antal år sedan på B737-800 när man gick från 179 till 186 säten....
Fast på senare år är det 181 platser i B738. Detta blev efter att man flyttade toaletten och bytte stolar igen. Man var till och med uppe på 189 ett tag med den vidriga Snowflake konfigurationen. SeatGuru Seat Map SAS Boeing 737-800 (738) Kommer ni ihåg att ett antal av 737:eek:rna hade 2+3 konfig på de främre raderna. De fem första hade fasta och några rader till hade flexibla stolar så att det gick att ändra mellan 2+3 och 3+3. De främre raderna med 2 konfig var riktigt attraktiva och eftersom det inte var seating inrikes var det "slagsmål" om dessa. Det var väl en utrikeskonfigurerad 737 som gick inrikes ibland. Flera 738:eek:r hade denna konfig och dessutom fönster på toaletten. Detta var när man köpte in 737 NG kring millenieskiftet.
 

twiggs

Medlem
Kommer ni ihåg att ett antal av 737:eek:rna hade 2+3 konfig på de främre raderna. De fem första hade fasta och några rader till hade flexibla stolar så att det gick att ändra mellan 2+3 och 3+3. De främre raderna med 2 konfig var riktigt attraktiva och eftersom det inte var seating inrikes var det "slagsmål" om dessa. Det var väl en utrikeskonfigurerad 737 som gick inrikes ibland. Flera 738:eek:r hade denna konfig och dessutom fönster på toaletten. Detta var när man köpte in 737 NG kring millenieskiftet.

Självklart minns man dessa. Vart nog tre gånger jag blev avkastad flyget eftersom man bytt ut den vanliga B738 med 179 stolar mot en variant med 150 stolar. Måste ha varit jättetrevligt för dessa 25 pax som fick möjlighet att sitta längst fram, men för oss 29 som blev avknuffade så var det mycket mer tråkigt.
 

zanga

Medlem
Tycker dom är helt ok. Tycker inte dom är okbeväma, men jag sätter fräshhet (fyfan för vissa förhistoriska stolar som finns :)) och lite mer benutrymme före.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Nu har jag gjort Kanarieöarna tur och retur i SK 737, en gång med tunna och en gång med tjocka (näst nyaste) stolarna. Tunna varianten vinner överlägset. Ingen träsmak trots över fem timmars flygtid. Enda nackdelen är att flytvästarna inte satt fast under stolen, utan låg mot vaderna.

Jag upplever inte alls stolarna som likadana som LH:s. Även om det säkert är sant som det står att det är samma stol så är det någon skillnad. Jag tyckte de kändes mjukare och med mer benutrymme, men det är möjligt att det bara är ren inbillning.

Märkligt nog var planet med tjocka stolar bara några månader gammalt, men hade ändå "gamla" kabinen.
 

zanga

Medlem
(Ah sorry by the way - jag flög inte inrikes.. det var GVA/CPH åt något håll, minns ej trots det var typ 2 veckor sedan :D)
 
Toppen