Senaste nytt

Nya Recarostolar på SAS Boeing 737 (inrikeskonfig)

jsn

Medlem
Från BCN förra helgen hade vi en "ny" 737-800 med tunna säten, tyckte personligen de var helt ok för denna flygning som var 3½ timme, benutrymmet var ett av de bättre jag stött på i economy, hade kanske att göra med att vi satt på rad 3 i och för sig.
Gjorde samma resa i början på mars, med samma stolar. Även jag tycker de fungerade riktigt bra under den resan, det jag tycker är synd är att utrymmet till den främre metallstoppen under sätet framför (den som hindrar ev bagage att glida in på golvet på raden framför) inte blir längre :( Jag förstår naturligtvis att det inte gör det med tunnare stolar, men på SAS och liknande bolag är det ffa denna stopp som jag finner begränsande, inte utrymmet vid knäskålarna... Jag är 195cm...
 
A

Aurora

Guest
Jag tycker de är helt ok. Jag har gjort ett par 3-4 resor i sommar/ höst till Milano och 2 MR-Guld i till Alicante med dem och jag har inte fått "träsmak".:)

Har flydd med dem helt til Santorini (4 timers flytid) og tilbake uten å få tresmak :)
 

Johan_G

Medlem
Jag tror att jag vet vilka stolar ni menar, jag gillar dom, dom är helt ok trots att dom är tunna och det extra benutrymmet kommer väl till pass för mig som är 190cm lång.
 

NotRyan

Medlem
Jag tror att jag vet vilka stolar ni menar, jag gillar dom, dom är helt ok trots att dom är tunna och det extra benutrymmet kommer väl till pass för mig som är 190cm lång.

Jag håller med om att benutrymmet blir förhållandevis mycket bra med den stolen, men den är för tunn i min smak. Andra upplever att den är bra i det avseendet, alla är vi olika :)

Mvh
/NotRyan
 

fcx

Medlem
Flög den i fem timmar OSL-LPA. Det större benutrymmet gör mycket. Tanten framför envisades med att ha sätet fällt, men det gör inte lika mycket på dessa stolar. Visst skulle det vara bekvämare med tjockare stoppning men jag tycker att sittkomforten än på befintliga, tjockstoppade, stolar (trots mitt "BMI Gold"). Dock så ryms nästan ingenting i stolsfickan.
 
Toppen