Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Hafermann

Medlem
Onsdag nästa vecka så kan jag ta lite foton och dyl. Observera att jag åker från Terminal C med United till Frankfurt så jag kommer inte besvara frågan om access om man reser från Terminal B utöver att jag kommer ställa frågan till TSA :)
Ser fram mot detta!
 
Jag flög till i ewr i april och skulle vidare till Puerto Rico,då gick det bra men det är som ni säger om man ska vidare ,om det går så ta tåget det gjorde vi
 

Senator

Moderator
Jag flög till i ewr i april och skulle vidare till Puerto Rico,då gick det bra men det är som ni säger om man ska vidare ,om det går så ta tåget det gjorde vi

Men då antar jag att du landade på Terminal B med SAS och åkte vidare med United från Terminal C? Alltså, en "helt vanlig" utrikes till inrikes transit på Newark? ;)
 
Men då antar jag att du landade på Terminal B med SAS och åkte vidare med United från Terminal C? Alltså, en "helt vanlig" utrikes till inrikes transit på Newark? ;)

hahahahaha typ så ;)
Hade ju bara tillgång till pop up loungen ,tills vi upptäckte att det fanns en till precis vid den gate vi skulle flyga ifrån sucl
 

Senator

Moderator
hahahahaha typ så ;)
Hade ju bara tillgång till pop up loungen ,tills vi upptäckte att det fanns en till precis vid den gate vi skulle flyga ifrån sucl

Ok, jag förstår. Jag tror frågan i detta fall är lite annorlunda. Nämligen om resan startar på Newark i SAS Business. Kan man då checka in hos SAS i Terminal B, och med detta boardingkort med avresa från Terminal B, ta tåget samt komma genom security på Terminal C som United använder. Det är en fråga som vi inte har 100% klarhet i än.
 

Senator

Moderator
Jag hade ett samtal med en TSA supervisor igår för att klargöra hur man arbetar på Newark mellan terminalerna. Jag blev informerat att det finns idag inga begränsningar gällande besök på olika terminaler. Det innebär att:
Avresa med SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, TAP eller andra flygbolag med resa i Business från Terminal B så kan resenärer checka in, sedan åka AirTrain till Terminal C. Därefter besöka United Polaris. När det närmar sig avresa, gå till Star Alliance transit område i Terminal C och ta bussen till Terminal B. Lämna inte Terminal C och ta AirTrain, då krävs ny säkerhetskontroll.
 

Hafermann

Medlem
Jag hade ett samtal med en TSA supervisor igår för att klargöra hur man arbetar på Newark mellan terminalerna. Jag blev informerat att det finns idag inga begränsningar gällande besök på olika terminaler. Det innebär att:
Avresa med SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, TAP eller andra flygbolag med resa i Business från Terminal B så kan resenärer checka in, sedan åka AirTrain till Terminal C. Därefter besöka United Polaris. När det närmar sig avresa, gå till Star Alliance transit område i Terminal C och ta bussen till Terminal B. Lämna inte Terminal C och ta AirTrain, då krävs ny säkerhetskontroll.
@Senator Fantastiskt! Ser fram emot detta. Blev det ett besök för dig i loungen, eller du kanske är på väg dit? Recensera gärna :)
 

mha321

Medlem
Jag hade ett samtal med en TSA supervisor igår för att klargöra hur man arbetar på Newark mellan terminalerna. Jag blev informerat att det finns idag inga begränsningar gällande besök på olika terminaler. Det innebär att:
Avresa med SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, TAP eller andra flygbolag med resa i Business från Terminal B så kan resenärer checka in, sedan åka AirTrain till Terminal C. Därefter besöka United Polaris. När det närmar sig avresa, gå till Star Alliance transit område i Terminal C och ta bussen till Terminal B. Lämna inte Terminal C och ta AirTrain, då krävs ny säkerhetskontroll.

Stort tack för servicen att jaga tag i den informationen från en faktisk supervisor, och inte bara falla till föga för spekulationer!
 
Toppen