Nya personer i besättningen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 10 Juni 2014.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har noterat den senaste tiden att SAS har börjat anställa styrmän, för någon vecka sedan åkte jag med en som hade två sträck och i förra veckan en som hade ett streck, frågade kabinchefen och hon sa att han hade bara flyget i 6 dagar som SAS styrman.
    Personligen så kommer jag inte ihåg när jag så en styrman med "bra ett streck"
    Någon som kommer ihåg efter hur många år man får två respektive tre streck som styrman på SAS?

Känns även som om de nya kabincheferna är rätt så ung, runt det 40 år (allt är ju relativt vad ung är)

2. Mike@GOT

Mike@GOT Medlem

Kan tänka mig att ett streck är de som pluggar på TFHS och har SAS som host airline, eller?

3. CJ2

CJ2 Medlem

Är inte helt säker hur det är på SAS, men tror det är ungefär såhär:

ett streck - ny styrman <6mån
    två streck - styrman
    tre streck - styrman >2(?) år

Det är olika på olika bolag. I mitt bolag har alla styrmän 3 streck från dag ett.

CJ2

4. Nystrom

Nystrom Medlem

Föryngring pågår men även ett inflöde från andra bolag, typ DY och FR....

5. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg har også set en del yngre Cabin Crew på det sidste. Fint med er mix af yngre og ældre.

6. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS hade ju en anställningsrunda förra året av styrmän så det är väl effekterna av den som börjar märkas nu.

7. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var på en flight LHR-ARN igår med två riktiga blåbär som FA så det är nog inte bara styrmän som kommer nya.

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan också vara sommarpraktikanterna. Har en bekant vars tjej nyligen "exats" för tjänstgöring på SAS.

9. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Möjligt men de var plus 25 båda två. Verkade inte vana vid mycket servering så det kanhända att de jobbat tidigare på Ryan eller liknande.

10. Gyllenbock

Gyllenbock Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker att det är skoj då det kommer in nytt folk i SAS, både piloter och kabinanställda. En kompis känner en av de allra färskaste styrmännen, tror faktiskt att personen i fråga är den yngste av alla SAS styrmän.

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!