Senaste nytt

Nya nivåer för poänguttag i Eurobonus

rob74

Medlem
Håller med om Norden, nu lär väl väl LYR tappa en del turister, 12 000 p har ju varit ett klipp dit. Nu får man ta sig en funderare på vad man ska göra med sitt EB, eftersom jag inte drar in några större poängsummor där. Men KRN blir ju attraktivare, så vi får väl lägga en BC.se träff hos rob74:)

Välkomna!!! :)
 

rob74

Medlem
Det här har jag haft på känn sedan förändringarna började annonseras.

Bra med 10k inrikes, tycker jag. 20k för resa till Norge (synd på LYR), Danmark mm känns väl lite så där och speciellt med tanke på CPH i fall man ska till sydligaste Sverige. Men att Tyskland och Polen räknas in där är ju inte fel. Att det har höjts med 5k i Y och 10k i C för USA- och Asienresor får väl gå med tanke på intjäningen på ekonomibiljetter (tänk om de hade höjt mer och över hela linjenätet...). Det kommer ju då gå mycket snabbare att tjäna in 10k än tidigare.
Men det blir, som redan sagts, intressant att se vad som sker med *A-uttagen.

Jag förstår dock att de som reser i Y samt C och efter 4 maj får färre poäng per segment kan bli irriterade över att poänguttagen höjs i motsvarande klass...
 

MarcusC

Medlem
Inte oväntat detta kom,....men som sagt, smart presentera det "bra" först, sen det mindre bra..Som Rob74 säger, för de som reser på dyra biljetter för mindre poäng, så är ju detta ingen höjdare, urholkar ju Eurobonus till viss del,,,

...Men om man bokar med poäng för i sommar innan ändringarna träder i kraft borde väl gamla regler gälla antar jag !?
 

rob74

Medlem
Jag har en Amex-voucher att bränna innan juli.
Tidsbristen för oss samt att vi har andra resor var för sig gör att det blir omöjligt att ta 2-4-1. Vi planerade först att hälsa på vänner i Bayern, men nu fick flickvännen veta att hon måste till Jokkmokk på ett veckolångt "Business Bootcamp" just i den perioden. Så då blir det väl att jag åker själv då för 50% poäng...
Det lutar åt en "budgetvariant" och att jag bokar KRN-AGP i Eco Extra (25k) och njuter av solen i 10 dagar.
 

Homer

Medlem
Det står förresten ingenting om enkelbiljetter i nya tabellen,
om de alls ska gå att boka och om de isåfall fortsätt ska kosta 60% av t.o.r
 

Tjaeng

Medlem
De gamla reglerna gäller ju ett litet tag till. När jag egentligen hade tänkt åka ARN-MMX t/r privat bestämde jag mig istället för att boka ARN-OSl-CPH och CPH-HEL-ARN för samma poäng (16000 t/r i eco extra). Det gäller att mjölka det man kan sålänge det går...
 
Toppen