Nya Lufthansa första klass Boeing 747-8, Boeing 747-400 och Airbus A380

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Bonden, 3 September 2013.

1. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har man fått den stora äran att prova nya Lufthansas nya First på 747-8, 747-400 och A380 vid lite olika tillfällen. Så då är det dax för bondens helt subjektiva jämförelse :)

Jag gör jämförelsen i 4 ronder där maxbetyget är 5

Rond 1: Toaletterna
    747-400: En toalett där framme och en där bak i kabinen gör att springet minimeras, tyvärr är toaletterna små och bara blygsamt renoverade. Betyg: 2
    747-8: 2 fräscha mindre toaletter finns att tillgå. Betyg:3
    A380: 2 stora och väldigt fina med bla. pissoar. Betyg:5

Rond 2: Ljudnivå
    747-400: Under ett samtal med grannen är det ofta man inte hör honom pga allt buller. Betyg: 2
    747-8: Är ett av de tystaste flygplanstyperna som jag har flugit med. Betyg:4
    A380: Ett samtal i normalton går enkelt att föra, det tystaste planet jag har åkt med. Betyg:5

Rond 3: Sovmöjligheter
    747-400: Den egna sängen är verkligen trevlig, det är en bra avlastnings yta och känns privat. Enda lilla svagheten är att skärmens betrakningsvinkel gör att bilden blir dålig om man vill ligga ner och titta på film. Betyg: 5
    747-8: Helt ok privacy med väggarna. Betyg: 3
    A380: Helt ok privacy med väggarna. Betyg: 3

Rond 4: Kabinen
    747-400: Jag gillar privat jet känslan och placeringen av toaletterna. Betyg 4
    747-8: Ljussättningen är underbar men jag tycker seatingen Rad 1: 1-2-1 Rad 2-3: 1-1 är konstig gör det svårt att få bra seating om man är två som åker tillsammans. Betyg: 3
    A380: Stort och luftigt med toaletterna direkt anslutna till kabinen gör en bra lyxkänsla. Lufthansa har dessutom en speciell fuktare för luften för F i A380. Betyg:4

Poängsammanräkning
    747-400: 13p, är mitt val om jag åker ensam och behöver sova. Alla refittade 747-400 har Flynet så är det viktigt kör 747-400!
    747-8: 13p, är det snyggaste planet i samlingen och tyst.
    A380: 17p Ospännande, men komfortkungen!

Är jag helt ute på hal is med mina bedömningar? :rolleyes:

9 personer gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara testat 747-400 i F, men jag håller med dig om det du säger om A380 (som jag testat i Y och C på Lufthansa och även PV på AF). A380 är rymlig och tyst.

747-400 UD var inte speciellt privat, men det var ju inte direkt störande heller. Man har ju hela gången mellan sig och sin granne. Och med lite tur slipper man ju grannar helt!

3. Snart öppnar vi möjligheten att publicera recensioner och då vill vi ha dina åsikter (och bilder) där!
    Lufthansa - BusinessClass.se

1 person likes this.
  4. Är nog få medlemmar, ens på businessclass.se, som testat F på alla tre flygplanstyperna. Måste ha varit en ynnest! :)

Precis som Agehall har jag dock suttit i alla flygplanstyperna, och kan därmed iaf reflektera över några av parametrarna. Jag tycker att A380 vinner på alla punkter, utom själva kabinen i första klass. Planet är mer spatiöst än konkurrenterna, ljudnivån är lägre, flygplanet är går stabilare etc.....

Håller med andra ord med dig om alla punkter där jag möjligen kan ha en åsikt :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!