Nya höstmenyer i SJ 1 klass

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Jacob, 17 Augusti 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

SJ måltid 1 klass

På onsdag 19 augusti introducerar SJ sina nya höstmenyer 1 klass. Inriktningen blir svenska produkter med säsongsbetonade råvaror och inledningsvis kommer man erbjuda sex huvudrätter me dessert varav två vegetariska rätter. De nya rätterna är följande: Inkokt lax med krämig dillpotatis och pressgurka Svensk rostbiff med potatissallad Svensk kyckling med Västerbottenrisotto gjord på risoni Kallrökt…

View the full post

Jakob Österberg och olo gillar detta.
  2. HCas

HCas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant, jag har beställt SJ-mat till på fredag så då får jag testa det nya. Hoppas att det blir en förbättring, jag blev ganska besviken både på smak och mängd senast jag åkte.

3. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Toppen att det införs valmöjligheter. Innebär det att det kommer att gå att välja mellan dessa ombord på tåget eller måste valet göras vid beställning?

Kommer även maten att serveras på porslin, som på bilden?

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har SJ återgått till den gamla servisen? Eller är det en gammal pressbild som används.

5. Jacob

Jacob Medlem

Det är en gammal bild.

6. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var uppenbarligen ett tag sedan jag åkte SJ, men har de slutat med porslin? Vad äter man på då?

7. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är fortfarande på porslin, men ett rektangulärt till skillnad från det på bilden. Vid servering är det plastlock på för- & efterätt och aluminiumlock på varmrätten.

8. HCas

HCas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testade den vegetariska, blev inte särskilt nöjd. Lite samma problem som tidigare tycker jag, det är för lite mat och inte särskilt intressant smak. Knappast prisvärt. Tyvärr får jag säga, det är väldigt smidigt att ha maten ordnad på tåget.

9. kilu00

kilu00 Medlem

Kycklingen är riktigt god! Fått den vid två tillfällen nu. Det tråkiga är att det samtidigt är folk alldeles i närheten, också i 1:a klass, som äter hamburgare, pommes frites och annan illaluktande snabbmat.

10. MrGunnar

MrGunnar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr så går inte allt att förhindra... =(

Är det förresten någon som har provat SJ:nya sortiment i bistro? Det förnyades den 4 november, men jag har inte hört nån recension ännu.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!