Senaste nytt

Nya flyglinjer Skellefteå-Norrköping-Köpenhamn och Norrköping-Thessaloniki

MarcusC

Medlem
Spännande...Norrköping-Thessaloniki kändes inte logisk men ok sommarlinje kanske. Om inte ryanair har något åt det hållet från Skavsta?

Någon som testat flyswedish/estonian ännu? Hur mycket kan estonian flyga åt dem egentligen? För att täcka nedan rutte borde det snart krävas mer än ett flyg? Embraern är ju nog ett bättre plan för denna typ av rutter än ex vis Airbus320 som väl var planen från början?

Check In DK har några artiklar ang Air Sweden;(de är väl lite skeptiska)
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=75081
 
Last edited:

Alf

Medlem
Jag tycker det är en himla soppa kring detta "flygbolag". Air Sweden är inget flygbolag och har ingen operativ licens att driva flygbolag. Man hyr in kapacitet från billiga bolag, i detta fall Esonian Air. Man lär ha köpt en gammal PA31 för att på denna kunna få en operativ licens. Turerna kring detta bolag är minst sagt oseriösa. Kan nämnas att dåvarande Vd i fd Skayways numera är Vd i Esonian Air. Det var Skayways som på sin tid lyckade köra linjen NRK-CPH i botten efter att ha tagit över den efter SAS. Jag tror inte ett dugg på deras linjer från Norrköping med den tidtabell som nu ligger på nätet. En tur varannan dag till CPH på morronen, det är inte ens att tänka på om man skall kunna åka i jobbet. Dessutom inge genomgående biljetter på SAS så man får således hämta ut bagage i CPH och sedan checka in det på nytt. Vilket flygbolag tror dom kan ha affärsresenärer som målgrupp med dessa brister. Detta tycker jag talar för sig själv om detta företag.
 

Alf

Medlem
Och precis som med Karlstad är nu flyglinjen Skellefteå-Norrköping-Köpenhamn lagd på is, i detta fall innan linjen ens startats. Dock är förhoppningen att kunna dra igång linjen 2 september istället.

Nordic Air Sweden ställer in flygningar från Norrköping - Norrköping Lokala nyheter - Norrköpings Tidningar

Förstår inte att man överhuvudtaget funderar på att dra igång den igen. Med det koncept man presenterat är det döfött om man vill ha några affärsresenärer. Men vem vet det kanske blir ett kalasupplägg med 4 dagliga flygningar till CPH med jet. I så fall finns det hopp. Men tyvärr detta företag är inte seriöst.
 
Toppen