Nya Europeiska lågprisbolaget Volotea

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Palazzi, 13 April 2012.

1. Helt från ingenstans har en ny LCC dykt upp på den Europeiska marknaden. Volotea är ett katalanskt flygbolag, med bas i Perpignan (franska katalonien) .

Det som skiljer Volotea från de flesta andra LCC är att de kommer satsa främst på inrikestrafik och kortare rutter dit få andra bolag hittills letat sig.

53 rutter i södra Europa (även München) kommer att startas nu i sommar.

Som lite ovanliga destinationer kan nämnas: Två flygplatser på Corsica! Perpignon i franska baskien; Vigo i Spanien & den italienska ön Lampedusa utanför Tunisiens kust (tänkte faktiskt testa den sistnämnda).

Som de flesta andra här är jag inte stormförtjust i LCC (milt sagt). Men när det ger möjligheter att besöka platser som inte annars gått att nå, då tar jag tacksamt emot.

Bifogar en liten länk till deras route map: Volotea - Destinations

Last edited: 13 April 2012
  2. Homer

Homer Medlem

3. Stämmer bra det. Uppmärksammade samma sak när jag läste en ny artikel. I första artikeln jag läste stod det någon helt annat.... Tack för att du uppdaterade! :)

4. Då har man bokat en resa från Venedig Marco Polo till Lampedusa för 400kr T/R i September! :D

Tack igen för tipset om kampanjen!

5. Homer

Homer Medlem

6. Det kan man ju undra... Intressant koncept med lågpris mellan mindre orter iaf. Dock är jag förvånad över hur de kan operera på så många linjer med sin lilla flotta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!