Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Moco

Medlem
Inte märkt något nämnvärt. Några flygningar med TAP i veckan. Där blev det inte ens ett hej eller hejdå vid på/avstigning. Familjen, tot 3 pers, först nekad fast track innan en annan kollega eskorterade oss dit.

Inrikes idag GOT-ARN, visserligen i plus, men knappt hej där heller. Däremot lyckades man rota fram en Mikkeller.
 
S

SPG1

Guest
Fick förklarat att "vi" syns som diamond "bara" för SAS medan övriga ser oss som Guld - vilket är logiskt tycker jag.
Kan ju förklara en del.
 

Henrico

Medlem
UA verkar inte hantera EBD bra, fick ett nytt boardingpass med ebg på i loungen då funkade allt

Jag tycker de alltid brukar göra det ändå eftersom det inte står boarding group på boardingpasset från Arlanda och det brukar dessutom inte fungera med läsaren i gaten i alla lägen.

Jag är mer orolig för resan hem vid incheck i UA-counter, framförallt då jag tänkt att checka in lite extra bagage för att ta hem lite saker. :)
 

TW58

Ny medlem
Bokat EDI-ARN i Go tidigare och såg senare till att få EBD-prefix på bokningen. Seatade mig och min fru som D+E...vid incheckning blev vi D+F. Full av förväntan om seatblock - men bland de sista i boardingen kom en skotte som ville in på E. Vi återgick till det ursprungliga D+E. Visade kort vid Mikkeller-beställning, CC ville först ha betalt...men såg så småningom kortet jag viftade med. På återresan nu igår fick jag också vifta med kortet, pursern ursäktade sig och sade att det inte hade synts i listan. Slapp betala för nötterna. dock.
 
Toppen