Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

olo

Medlem
Jag tror att det är viktigt att ha program som gör att så många resenärer väljer att lägga resorna på marginalen med bolagets program.

Oavsett om jag väljer att boka SAS istället för Norwegian på sommarsemestern till Nice för mina 3-5 jobbresor har gjort mig till silver, så att kan med familjen till loungen.
Eller om jag väljer SAS till USA istället för Lufthansa för att jag få *10 så många EB-poäng, trots lägre service.
Eller om jag planerar in en extra weekend i Plus för att kliva upp till Guld/Diamond.
Det handlar om att få resenärer att välja SAS 1 gång till, och sedan ytterligare 1 gång, och 1...

Jag tror därför att nivåerna är rätt, då nu är det fler som kommer nära dessa.

15000 EBD. Tänk 3000 har fått det från EBP, 3000 är TravelPass (Spekulation, 5000 nämndes ovan. Jag antog knappt hälften.) 9000 EBD kvarstår som har kvalat in på poäng. 9'/4'200' är få.

Däremot ser jag av samma skäl att poängen att fortsätta resa med SAS efter EBD bör finnas. Bortsett från de konkreta förmånerna idag. På samma sätt som att EBG utöver förmåner som lounge och Fastttack ger fortsatt resande en chans på EBD.
Det handlar inte bara om att undvika att EBDare satsar på Sentor också, utan kanske gör att guld i dubbla/trippla allianser inte är lika intressant. Därför tycker jag att @Flums idéer är intressanta som ett komplement till dagens nivåer.

Ex. Som EBD får du efter varje X0'000 poäng en ny uppgraderingsvoucher. Det skapar fortsatta nivåer och incitament inom EBD, och borde kunna införas utan att diskutera nivåerna.
Två till fyra uppgraderingsvouchers (uppgradering en klass), bekräftas i samband med bokning. Två vouchers vid 150k och ytterligare två vid 250k.
 

Sealord

Medlem
Första flyget som diamant överraskade positivt. Igår på flyget från Amsterdam till Arlanda i Go beställde jag jag Ramlösa, chokladmuffins, smoothie och en sallad (så att jag kan bli mätt :) ). Jag tar fram mitt kreditkort och ska betala och får då ett leende tillbaka med att "det bjuder vi på". Dessutom får jag den bättre salladen från Plus. Min granne beställer samtidig bara en smörgås med ett glas vatten och får betala för detta. Just nu njuter jag av livet som diamant. Vi får se om jag är lika glad efter morgondagens flygning till Chicago i Plus.
 

Storsteffe

Medlem
Fråga till er som är EBD, när kommer kortet och när börjar det synas på listorna? På vägen hem från Prag satt en kvinna bakom mig(i GO) som blivit EBD i november och hon hade inte fått kortet ännu, dessutom var det inte inlagt på listan så crew kunde inte se att hon var EBD, lyckligtvis hade hon både en utskrift och SAS appen som hon kunde visa, crew var mycket frågande så hon fick visa båda 2 ggr.
 

palmen

Moderator
Fråga till er som är EBD, när kommer kortet och när börjar det synas på listorna? På vägen hem från Prag satt en kvinna bakom mig(i GO) som blivit EBD i november och hon hade inte fått kortet ännu, dessutom var det inte inlagt på listan så crew kunde inte se att hon var EBD, lyckligtvis hade hon både en utskrift och SAS appen som hon kunde visa, crew var mycket frågande så hon fick visa båda 2 ggr.
Bokningar som är gjorda som EBG kommer fortsätta visa EBG i listorna även om man blivit Diamond. Det kan med andra ord vara så att en flygning 10 månader efter man blivit EBD fortfarande visar EBG.
Frågan är dock vad som händer när man varit EBD och ramlar ner till EBG, kommer ens gamla bokningar gjorda som EBD visa EBD i listan tro? :)
 

011430121

Medlem
Bokningar som är gjorda som EBG kommer fortsätta visa EBG i listorna även om man blivit Diamond. Det kan med andra ord vara så att en flygning 10 månader efter man blivit EBD fortfarande visar EBG.
Frågan är dock vad som händer när man varit EBD och ramlar ner till EBG, kommer ens gamla bokningar gjorda som EBD visa EBD i listan tro? :)
Kommer att stå EBD på de resor du bokande under den statusen, man kan skriva till EBD supporten och be den korrigera efter att man har blivit EBD
 

011430121

Medlem
När det är 24 timmar eller mindre kvar till avgång. Välj checka in. Titta i övre högra hörnet. Klicka där det, förmodligen, står EuroBonus. Ändra sedan EBG till EBD.
Har jag aldrig haft koll på att det skulle gå att ändra. Har man ändrat från 22 timmar till 24 timmar nu? Det står fortfarande 22 timmar på SAS hemsida, att de har gått långt före att checka in än 22 timmar har vi diskuterat på annan plats här på BC.

Checka in och vlj sittplats - SAS
 
Toppen