Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 2 Juli 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Första flygningen idag som EBD "på riktigt". EBD kom helt korrekt upp som status på boardingkortet, skrev ut ett boardingkort mest för att se.

Kunde också notera att sätet bredvid mitt proaktivt blivit blockat, det var blockat redan när online-incheckningen öppnade. I övrigt inget speciellt före eller under flygningen, men så var det bara en kort flygning på en timme.

Något annan som noterat något nytt sedan EBD-prefixet infördes?

2. Fixter

Fixter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför blockar dom säten bredvid? gäller det alla EBD?

3. mha321

mha321 Medlem

Frågan är om det verkligen var EBD-prefixet, eller om det var tur?

Jag har i princip märkt motsatsen - tidigare kunder jag som EBD (eller EBG då i systemen) välja valfri plats inklusive de som var blockade av en EBG som satt bredvid. Bokningar med EBD kan jag inte göra det längre (misstänker att det är samma anledning som att man med EBD-prefixet inte kan byta plats alls i Go. I plus kan jag byta men som sagt inte till blockade platser). Inte för att jag vill byta till platsen bredvid en blockad, men jag tycker det tyder på att just de delarna av systemet faktiskt inte känner till EBD ännu?

Eller såg du tydligt vid incheckningen att det var din block som låg på sätet bredvid?

4. Jag satt på en fullpackad 737-700 från VBY-ARN i morse, jag var den enda i plus som hade seatblock brevid mig...vet inte om det var EBD eller inte men jag var nöjd iaf :D

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror mer på att sätet bredvid dig var trasigt och inte kunde användas - annars hade de satt en 400kg amerikan där. :)

6. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som de har standby på ARN om någon EBD skall ut och åka :p

Christian R, Lindberg och agehall gillar detta.
  7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför tror du att de öppnade en linje från Houston :D

johhenrik och matte_ante gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lagret började bli dåligt, så de behövde importera fler? :)

Holloman och fcx gillar detta.
  9. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft några flygningar i förra veckan där det var nästan fullt i planet (ca 10-15 platser totalt fördelat i Plus/Go) och alltid fått seat block. Så 1. SAS verkar ha fått block att fungera igen och 2. EBD verkar ha prioritet över EBG i denna feature (så flera EBG-taggar utan block).

yopeyo gillar detta.
  10. Jacob

Jacob Medlem

Det var absolut inte tur. När jag checkade in såg det på seat mapen ut som någon satt i stolen bredvid, 08E i detta fall. Jag var den första som checkade in (boarding nummer 1) och naturligtvis skulle ingen ensamåkande person ett dygn före avgång men en hel kabin av lediga stolar välja ett mittensäte. Stolen var inte heller trasig och förstås satt det senare inte heller någon där.

Antingen har de en ny funktionalitet eller så var det någon på operations som proaktivt gick in och blockade sätet. Men jag tackar och bockar.

Martin Björnström och MarcusC gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!