Nya ölen "Betsy" hos Cathay Pacific - en öl specialgjord för 10.000 meter

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 1 Mars 2017.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

20170221_01-1-710x300

Cathay Pacific kan nu erbjuda törstiga passagerare en öl som är speciellt gjord för att smaka extra gott på 10.000 meter. Namnet "Betsy" kommer från flygbolagets första flygplan som var en Douglas DC-3 man använde under 40- och 50-talen. Själva innehållet i flaskan kommer från bryggeriet Hong Kong Beer Co och det är resande på första…

Se hela inlägget

2. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ping @palmen :) Dags för ännu en resa ...?

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar man inte trycksätta kabinen för motsvarande 1500-2000möh? På 10000möh behövs väl syrgas och då tror jag man inte uppskattar öl så där jättemycket ;)

011430121, Smuffe, h9kh9k och 2 andra gillar detta.
  4. mha321

mha321 Medlem

Tja, är ölen tillräckligt god....

Smuffe gillar detta.
  5. h9kh9k

h9kh9k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min klocka med barografisk höjdmätare brukar via ca 2400 möh under flygningar.

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Fel allians :)

7. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Detta är ju precis vad Mikkeller och SAS har gjort ett tag nu.
    Men alltid kul när trender rör på sig. Fun fact - Jag var med på BOS-CPH flighten där de hade sin öl-provning.
    Både kul med en 737 över atlanten och sen alltid kul med provning av alkolhol!

8. Betsy Beer - Cathay Pacific - Life Well Travelled

Enligt en japansk nyhetsartikel,
    • Sedan mars 2017 erbjuder de ölen på linjerna mellan Hong Kong-Storbritannien.
    • Sedan april 2017 erbjuder de ölen på linjerna mellan Hong Kong-Australien.
    • Till juni 2017 erbjuder de ölen på linjerna mellan Hong Kong-Europa
    • Under juli och augusti 2017 kommer de att erbjuda ölen på linjerna mellan Hong Kong-USA/Kanada.
    • Under september och oktober 2017 kommer de att erbjuda ölen på linjerna mellan Hong Kong-Japan.
    • Under november och december 2017 kommer de att erbjuda ölen på linjerna mellan Hong Kong-Nya Zeeland/Israel.

キャセイ、日本路線でもクラフトビール 9-10月、上級クラス限定

johan_fbg och jerixon gillar detta.
  9. mika

mika Medlem

Jag testade Betsy både i The Wing och på flyget mellan Hong Kong och London. Ganska OK veteöl, men tyckte inte det var något speciellt när man drack den uppe på 10.000 meter. Jag föredrar Mikkellers RAS med stor marginal. Och generellt är Mikkeller nog på helt annan nivå än Hong Kong Beer Co. Men bra marknadsföring av Cathay.

palmen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!